جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سعید زیبا کلام که در آستانه دوم خرداد در بوشهر علیه مسوولان مذاکره هسته ای سخنرانی کرده بود حالا پایش به دادگاه کشیده شده است...
کد خبر: ۳۰۰۰
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

فکرشهر:  سعید زیبا کلام که در آستانه دوم خرداد در بوشهر علیه مسوولان مذاکره هسته ای سخنرانی کرده بود حالا پایش به دادگاه کشیده شده است.

به گزارش فکرشهر، زیبا کلام که در همایش "ما دلواپسیم"  در مسجد قرآن سخنرانی می کرد ،  نامه رییس جمهور به رهبری پس از توافق هسته ای آذرماه گذشته مبنی بر ترک خوردن دیوار تحریم را "دروغ" توصیف کرد.

وی همچنین گفت: تعهداتی که ایران در توافق با کشورهای عضو 5+1 داده، به پرچیده شدن فعالیت های هسته ای کشور خواهد انجامید.

این استاد فلسفه  همچنین در پاسخ به سوال کتبی یکی از حاضران درباره اینکه ما منتقدان توافق ژنو چه باید کنیم؟ اظهار داشت: تا می توانید روشنگری کرده و هر هفته در مساجد مختلف جلسه بگذارید و از صداوسیما هم بخواهید آن را پوشش دهد؛ اگر هم نسبت به انعکاس آن اقدامی نکرد، مقابل صداوسیما تجمع کنید.

وی همچنین گفت: امروز شاهدیم رسانه ملی سیاستی ضدملی پیدا کرده و اظهارات منتقدان توافق نامه ژنو را بایکوت کرده، از طرفی قوه مقننه ما هم مجلس "خفتگان" شورای اسلامی است که جز چند نماینده منتقد توافق نامه که اظهارنظر می کنند، بقیه زیر دست رییس و هیات رئیسه می باشند و امکان بازگو کردن واقعیت ها درباره توافق ژنو را ندارند.

اظهارات رییس جمهور و مسئولان درباره درباره برداشته شدن تحریم ها، بازگردان پول های بلوکه کشور و افزایش فروش نفت پس از توافق ژنو واقعیت ندارد.

اما حالا سعید زیبا کلام به دلیل این سخنان پایش به دادگاه کشیده شده است .

وی به رجا نیوز  در پاسخ به این سؤالکه مصداق عنوان اتهامی وی چه بوده است؟ به رجا نیوز گفت: «بازپرس محترم به من اعلام کرد بنا بر متن یکی از خبرگزاری‌ها، در آن سخنرانی گفته‌ام این چه دیپلماسی است که ما باید مدام دروغ بگوییم؟ ظریف می‌گوید بر اساس توافق‌نامه ژنو همه تحریم‌های شورای امنیت، تحریم‌های دوجانبه و چند جانبه برداشته خواهد شد.

قرار شد تا روز چهارشنبه بار دیگر به دادسرا مراجعه کنم و ضمن بیان دفاعیات خود، در نهایت تصمیم‌گیری شود که پرونده به دادگاه ارجاع خواهد شد یا خیر؟

سعید زیباکلام برادر صادق زیباکلام چهره اصلاح طلب و فعال این روزهاست . صادق زیبا کلام در گفتو گو با اعتماد چندی پیش در باره برادرش اظهار داشته بود :

صادق زیباکلام از برادرش سعید می‌گوید!

اگر من تماس نگیرم، دیگر هیچ ارتباطی بین ما نخواهد بود. من البته این کار را به دو دلیل انجام می‌دهم، یکی به احترام روح پدرم، چون معتقدم که مرده زنده است و پدر مرحومم از قطع رابطه فرزندانش رنج می‌برد. من قویا معتقدم پدرم از رابطه من و برادرم آگاه است. دلیل دوم و مهم‌تر من برای حفظ این ارتباط، مادرم است. اگر روزی روزگاری، خدای نکرده، مادرم در این دنیا نباشد، دیگر خیلی خودم را موظف نمی‌دانم که در برابر برادر کوچکترم اظهار کوچکی بکنم. من می‌دانم مادرم از این که بین دو پسر بزرگترش پسرانی که هر دو هم تحصیلکرده و استاد دانشگاه هستند – به دلیل مسائل سیاسی رابطه‌ای نباشد، رنج می‌برد. برای این که مادرم چنین رنجی نبرد، من همیشه پیشقدم می‌شوم و با برادرم تماس می‌گیرم. لبته برادرام سعید فقط با من این طور نیست. او در مواجهه با هر کسی که از نظر عقیدتی مقبول نباشد. اصرار چندانی به حفظ رابطه ندارد. این حکم کلی حتی شامل فرزندان ایشان یعنی برادرزاده‌های من هم می‌شود. ما هم دیگر قبول کرده‌ایم که عقیده برای ایشان خیلی مهم‌تر از مناسبات و امور انسانی عاطفی است. خواهرم‌ها و برادر سوم من هم این وضع را پذیرفته‌اند. ولی من شخصا راستگرایانی را دیده‌ام که با دیگران در عین اختلاف نظر سیاسی رابطه دوستانه‌ای دارند.
منبع:بیست

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر