شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ شما می گویید...
فکرشهر: در شماره قبل هفته نامه «به فکرشهر» در راستای بررسی وضعیت و عملکرد شوراها و شهرداران دشتستان، از شما پرسیدیم..
کد خبر: ۳۰۶۲۳
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸

فکرشهر: در شماره قبل هفته نامه «به فکرشهر» در راستای بررسی وضعیت و عملکرد شوراها و شهرداران دشتستان، از شما پرسیدیم:
ـ عملکرد سه ساله ی شورای شهر سعدآباد را چگونه ارزیابی می کنید و به این شورا چه امتیازی می دهید؟ چرا؟
ـ عملکرد ابوالقاسم شریفی را به عنوان شهردار چگونه ارزیابی می کنید؟ دلایل خود را بیان نمایید.
****

باسلام
به نظر من که عملکرد آقای شریفی خوب بوده؛ هر دو یعنی شورا و شهرداری از من نمره قبولی می گرند ولی نمره شهردار کمی بالاتره. خیابون ها آسفالت شده و وسایل تعمیر شدن و رنگ شدن؛ شهر جلوه اش عوض شده و میدان های زیبایی در سطح شهر در حال اجراست.
0917...186
****

باسلام و تشکر از فکرشهر
به نظر من هر قدر هم عملکرد شورا و شهرداری خوب باشه، باز هم برای شهر باستانی و قدیمی مثل سعدآباد کم است. هم دیگران حق ما را خورده اند و هم خودمان به راحتی از حقمان گذشته ایم. البته نمی خواهم بگویم که شورا و شهردار کنونی کم کاری کرده اند، نه اتفاقا عملکرد ان ها خوب بوده و خصوصا آقای شهردار ولی در کل نسبت به سعدآباد خیلی کم لطفی شده. از خانواده ی من بسیاری از این شهر رفته اند و فقط هم بخاطر کمبودها بوده.
حاجب

****
باسلام 
درمورد عملکرد شهرداری و شورای شهر سعدآباد به مواردی اشاره می کنم .
باتوجه به اینکه شهر سعدآباد به عنوان مرکز بخش می باشد و یکی از قدیمی ترین شهرهای استان می باشد و وجهه فرهنگی بالایی در استان دارد، لذا از این دیدگاه اگر بخواهیم به وضعیت کنونی این شهر نگاه کنیم باید اذعان نمود متاسفانه کاری دراین شهر انجام نگرفته و شورا و شهردار کنونی نتوانسته اند انتظارات مردم خونگرم و دوست داشتنی این شهر را برآورده کنن. به خصوص شورای شهر سعدآباد که می توان از آنها به عنوان اعضایی اشاره کرد که بیشتر جنبه حیات خلوت و فرمالیته دارند. اعضای کنونی شورای شهر سعدآباد که می بایست به دنبال رایزنی جهت آوردن امتیازاتی برای این شهر و شهرواندان باشند به کلی از وظایف خود دورشده اند و با بی انگیزگی روزها را هدر می دهند. واقعا حق مردم سعداباد این نیست که امورات شهری را به تعدادی اعضای بی انگیزه بسپارد و این آقایان بدون اینکه متوجه مسوولیت خطیر و ارزشی خود باشند، دست از تلاش و کوشش جهت بالابردن نام و اعتبار شهر قدیمی سعدآباد برداشته اند. حقیر به عنوان یک شهروند سعدابادی هیچگونه هماهنگی و همفکری بین اعضای شورای شهر سعداباد نمی بینم.
 در مورد شهردار شهر سعداباد، آقای شریفی هم باید گفت که وی فرد تلاشگر و زحمتکشی است ولی به علت کمبود منابع و همچنین عدم حمایت مسوولین تا به حال نتوانسته چهره شهر را آنچنان که باید به سمتی موفق گرایش دهد. همانگونه که مستحضر هستید، سعداباد در گذشته افرادی به عنوان شورای شهر و شهردار به خود دیده که متاسفانه همگی به فکر منافع خود و کسب شهرت بودند که همین موارد و مسایل باعث شده شورای کنونی نیز با همان رویکرد قبل به فعالیت خود ادامه دهد. در شهر سعداباد، همواره افرادی به عنوان شهردار بر مسند کار قرار گرفته اند که عمدتا غیر بومی بوده و به جز یکی دو مورد که شهروند خود سعداباد بوده اند و دست برقضا همین افراد بومی بدترین و پرحاشیه ترین کارنامه را از خود به جا گذاشته اند، متاسفانه مابقی شهرداران این شهر از مناطق دیگر استان و روستاهای اطراف این شهر در راس کار بوده اند و تمام سالیانی که شهرداران بر امورات شهرداری منسوب شده اند باید با قاطعیت عنوان نمود که هیچکدام نتوانسته اند انتظارات مردم و شهر سعداباد را فراهم نمایند. در زمان شهرداری آقایان علیپور و درویشی شهر سعداباد بیشترین اختلافات قومی قبیله ای به خود دید که علت این موضوع زیاده خواهی این افراد بود که به جای رسیدگی به امورات شهری، همواره این شهر و مردم این شهر را اسیر درگیری ها و تصمیمات پرحاشیه خود کردند که در حال حاضر می بینیم که وضعیت شهر نتوانسته به حالت طبیعی و مطلوب برسد. در مورد اقدامات شورا و اعضای محترم آن باید گفت که آنها هم نتوانسته اند از قدیم تا به حال نتیجه موفقیت آمیز و اقدام بایسته ای انجام دهند. از اساتید بزرگواری مثل آقایان منصوریان، پاکسرشت و زراعت پیشه گرفته تا جوانان جویای نامی مانند حاجب و تنگستانی و حسینی و ملاحان و افراد دیگر متاسفانه در ادوار مختلف هماهنگی لازم و تدبیر سازنده ای در عملکرد این بزرگواران مشاهده نگردیده و این موارد برای شهری مثل سعداباد با آن پیشینه تاریخی و شهدایی که تقدیم انقلاب نموده زیبنده و درخور نمی باشد.
وضعیت کنونی شهر سعداباد به لحاظ زیبایی شهری و امکانات موجود بسیار تاسف آور و نگران کننده است، تا جایی که خیلی از شهروندان این شهر به علت بی مهری مسوولین، در حال کوچ به شهرهای بوشهر و برازجان و شیراز هستند. حقیر صغیر به عنوان شهروند دلسوز این شهر آرزو دارم شهرم را در بهترین شرایط ببینم زیرا که مردم سعداباد از بهترین و با اخلاص ترین مردم جنوب کشور هستند. همچنین آرزو می کنم شهرداری قوی و شورای شهری هماهنگ و باتدبیر در راس کار قرار بگیرد تا مشکلات مردم و چالش های شهری هرچه سریع تر مرتفع گردد. امیدوارم شورای شهر سعداباد با تلاش بیشتر و ممارست، وضعیت دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی را که جز یه تابلو هیچ اثری از آن نیست برای نام و اعتبار این شهر و کسب دانش شهروندان راه اندازی و مدیریت نماید.
 در پایان برای همه مسوولین شهرسعداباد به خصوص شهردار و شورای شهر سعداباد و سایر اقشار آرزوی توفیق و بهروزی دارم و یاد و خاطره انسان شریف و زحمتکشی به نام آقای محمدرضا خواجه که از اعضای شورای شهر سعداباد بودند را گرامی بدارم و از خداوند برای آن مرحوم طلب غفران نمایم.
با سپاس و امتنان از فکرشهر که واقعا زحمت می کشید.
ارادتمند همه شهروندان شهر سعداباد
 احسان اکبری 95/09/20

****

سلام. عملكرد شورا؟ متاسفانه عملكرد چندان مناسبي نداشته و برنامه و طرح هم براي شهر نداشته اند، حتي دخالت درامورات شهرداري كه وظيفه شورا نيست هم زياد صورت گرفته مثل خريد درخت به مبلغ ٣٧ ميليون بدون مصوبه توسط رئيس شورا كه هيچ نيازي نبود به دليل فضاي سبز مناسب شهري متاسفانه همه آن نهال ها خشك بودند و سبز نشدن. يا خريد تابلوي ورودي شهر توسط شخص رئيس شورا بدون مصوبه به مبلغ ٢٢ ميليون كه بلافاصله از كار افتاد و نصب ان باعث تنش بين آبپخش و شهر سعدآباد گرديد و مديريت نشد موضوع.
اماعملكردي از جناب شريفي عليرغم اعتبار خوبي كه از ماليات بر ارزش افزوده و حق آليندگي و درآمد سنگ شكن و پمپ گاز داشتن كار زير بنايي انجام ندادن تنها نصب چند سطل زباله و صندلي از عمده عملكرد ايشون هست...
0917....247

****

سلام
در مورد عملکرد اقای شریفی بگم که ایشون تخصص شهردار بودن رو نداره اما عملکردشون نسبت به اقایون گذشته بهتر بوده به دلیل اعتباراتی که استانداری به تمامی شهرداران تزریق کرد. ایشون بسیار ادم مودب پاک و محترم است.
اگر تشریف ببرید داخل شهرداری تمامی اتاق ها کثیف و نظمی وجود ندارد، چطور انتظارمیره شهر روی نظم و نظافت پیش بره؟ شهرداری سعداباد با قدمت پنجاه ساله واقعا در حقش ظلم شده و با این قدمت طولانی نباید شهر به این وضعیت باشه. زمان می بره تا تغییر صورت بگیره. وحدتیه با ربع سابقه ببینید اقای صفایی چطور شهر رو تغییر داده. ادم اتوکشیده منظم وپیگیر.
0917....869
****
با سلام 
شهر سعداباد از دیر باز مهد فرهنگ و ادب بوده است، مردمانی با فرهنگ و متمدن با شهری انصافا زیبا و دلنشین. به عقیده من اگر چه این شهر به خاطر وضعیت خاص راه های ارتباطی چند صباحی از سرعت لازم برای پیشرفت برخوردار نبوده است، اما موقعیت خاص وجود نخلستان های زیبا در کنار پل و پارک ساحلی و رودخانه و سد بسیار زیبایش خصوصا از زمان فعالیت برادرعزیزمان جناب مهندس شریفی حقیقتا شاهد حرکت ها و تغییرات رو به جلویی بوده ایم. شورای نسبتا خوب و کم حایشه ی این شهر در کنار فعالیت های مستمر و خوب شهردار و کارکنان زحمت کش شهرداری نوید بخش روزهای بهتری برای این شهر زیبا و توریستی است.
0930....760

****

چند وقت پیش دیدم که آقای شهردار برای پرسنل شهرداری و خصوصا کارگران کفش و پوشاک تهیه کرده که جای تقدیر دارد. چون به این قشر از جامعه واقعا کم تر توجه می شود.

0930....323

****
مشکل سعدآباد فقط شورا و شهرداری نیست، این شهر ده ها مشکل دیگر هم دارد خصوصا در بحث آموزش و پرورش. یک کلاس آموزشی و تقویتی در این شهر نیست! یک کلاس فرهنگی یا هنری! برای این که بچه هایمان چیزی یاد بگیرند باید آن ها را ببریم شهرهای اطراف؛ آن هم با این همه هزینه و وقت. ادارت دیگر هم که در این بخش مستقرند مشکلات زیادی دارند، این ها وظیفه شوراست که رسیدگی کند و آموزش و پرورش را واردار کند که امکانات آموزشی برای شهر بگذارد ولی متاسفانه این کار انجام نمی شود. شهردار هم که در  حال انجام کار خودش است و دارد شهرداری می کند و به نظرم عملکردش قابل قبول است.
0917...076

****

شریفی آدم خوبی است. به همه کمک می کند، خاکی و متواضع است و کارش را هم انجام می دهد هر چند انتظار داریم عملکردش بهتر شود. اعضای شورا هم هر کدام جداگانه شخصیت های قابل احترام و خوبی هستند و تلاش می کنند کار مردم راه بیفتد ولی از آن ها انتظارات بیشتر است.
باتشکر
محمد از سعدآباد

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر