پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
خبرهای پلیسی استان بوشهر؛
فکرشهر:  ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان بوشهر با همکاري پليس استان فارس، در يک عمليات مشترک يک محموله 192 کيلوگرمي ترياک را کشف و توقيف کردند.
کد خبر: ۳۰۸۲۳
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۸

فکرشهر:  ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان بوشهر با همکاري پليس استان فارس، در يک عمليات مشترک يک محموله 192 کيلوگرمي ترياک را کشف و توقيف کردند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی، سرهنگ "وحيد زرين کلاه رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان در بيان جزئيات اين خبر، گفت: پليس مبارزه با موادمخدر بوشهر با انجام اقدامات اطلاعاتي پيرامون يک باند تهيه و توزيع مواد مخدر در استان و استان هاي همجوار، شناسايي و دستگيري اعضاي اين باند را در دستور کار قرار داد.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: با انجام اقدمات اطلاعاتي شبانه روزي، خودروي حامل مواد مخدر شناسايي و مشخص شد اين باند در صدد حمل محموله ايي از استان کرمان و از مسيرهاي مواصلاتي استان هاي فارس و بوشهر به مقصد استان خوزستان هستند.

وي با اشاره به اينکه ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاري پليس شهرستان نورآباد ممسني در استان فارس، مسير هاي تردد محموله را به صورت نامحسوس و مستمر کنترل کردند، افزود: در نهايت يک دستگاه کاميون کشنده در حوزه استحفاظي شهرستان نورآباد ممسني که قبلا مورد شناسايي واقع شده بود، متوقف شد.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر اضافه کرد: در بازرسي دقيق و فني از اين خودرو، 192 کيلوگرم ترياک که به صورت حرفه اي در محفظه اتاق کاميون و اطراف جک بالابر جاساز شده بود، کشف شد.

سرهنگ زرين کلاه گفت: در اين راستا راننده کاميون دستگير و به همراه محموله و کاميون توقيفي براي سير مراحل قانوني در اختيار پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی با تشکر از همکاري پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس در اين عمليات، بيان کرد: ماموران پليس در تلاش براي دستگيري ساير اعضاي اين باند هستند.


 
دستگيري سارق منزل وکشف 15 فقره سرقت در برازجان

 فرمانده انتظامي شهرستان دشتستان از شناسايي و دستگيري سارق منازل و مزارع کشاورزي در شهر برازجان خبر داد.
 
به گزارش فکرشهر و به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ سيد جواد رضوي  اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از منازل نيمه کاره  و مزارع کشاورزي شهروندان برازجاني يک ماه گذشته كارگروه ويژه اي با محوريت پليس آگاهي دشتستان تشكيل و تحقيقات وسيع وگسترده اي براي شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان آغاز شد.
 
اين مقام انتظامي در ادامه افزود: در نتيجه بررسي هاي انجام شده ، شخصي به نام (م- الف) شناسايي ، دستگير و براي تحقيقات تکميلي به پليس آگاهي انتقال داده شد.
 
سرهنگ رضوي در پايان اظهار داشت :متهم در بازجويي هاي علمي و تخصصي به ارتکاب 15 فقره سرقت ازمنازل نيمه کاره و مزارع کشاورزي در شهر برازجان اعتراف ،که پس از تشکيل پرونده و تکميل تحقيقات براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

کشف 850 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در دشتستان»
 
به گزارش فکرشهر از مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان، فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از کشف بیش از 850میلیارد ریال  انواع کالای قاچاق وافزایش 228 درصدی کشفیات قاچاق در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ايشان در تشريح جزئيات خبر فوق اظهار داشتند:با توجه به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری بنام «اقتصاد مقاومتی،اقدام وعمل» و تأکید معظم له و سلسله مراتب فرماندهی ناجا مبنی بر برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق کالا،این فرماندهی نیزبا برنامه ریزی جامع وبا بهره گیری از تمامی امکانات،مبارزه با قاچاق وعلی الخصوص قاچاق کلان را بعنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده است.

سرهنگ سیدجوادرضوی در ادامه افزود:باتلاش شبانه روزی عوامل انتظامی در 9 ماهه سالجاری شاهد کشف بیش از 850 میلیارد کالای قاچاق وافزایش 228 درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستیم.

وی یادآورشد:در این مدت 312 دستگاه انواع خودروهای سبک وسنگین که در راستای ترانزیت قاچاق کالا اقدام کرده بودندتوقیف ونیز320نفراز افراد متخلف دسگیروپس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قانونی گردیدند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان در پایان این دستاورد را مرهون تدابیرسردارفرماندهی محترم انتظامی استان وحمایتهای مبادی نظارتی در استان وتلاش وهمت کارکنان انتظامی خدوم ووظیفه شناس دشتستان دانستندوبر ادامه این روند تأکید کرد.

توقیف و اعمال قانون بالای 7 هزار دستگاه خودرو شوتی در استان  بوشهر 

به گزارش فکرشهر، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت:  پلیس از ابتدای سال جاری تا کنون هفت هزار و 366  دستگاه خودرو سواری تندرو حامل کالای قاچاق(شوتی) را در استان بوشهر توقیف کرده است.

سرهنگ غلامرضا شاکری  اظهار داشت: یگان‌های انتظامی، پلیس‌راه و راهور استان از ابتدای سال جاری تاکنون بالای هفت هزار دستگاه خودروی های سواری تندرو که در زمینه حمل کالای قاچاق مورد استفاده قرار می گرفتند را توقیف و برابر جداول جریمه تخلفات راهنمایی و رانندگی، بدون اغماض، رانندگان خاطی اعمال قانون شده اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه،  این عملکرد در مقایسه با سال 94 که 1897 دستگاه خودرو شوتی اعمال قانون شده 288 درصد رشد داشته است، عنوان داشت: درهمین راستا پلیس برای نا امن نمودن جاده‌ها برای خودروهای به اصطلاح شوتی دو ایست و بازرسی موقت را با هماهنگی مسئولان مربوطه برای شهرستان های تنگستان و دشتستان در جاده های اهرم به بوشکان و شاهزاده ابراهیم به کلمه مستقر کرده است.

سرهنگ شاکری خاطرنشان کرد: تا زمانی که حدود 2000 شناور سفاری بخش عمده ای از کالاهای خود را تحت پوشش عرف‌های ناصحیح رایج در معابر رسمی وارد هشت تا از بنادر ساحلی استان می کنند و 30 درصد آنها مصرف بازارهای داخل استان و مابقی به خارج از استان انتقال داده می‌شود. خودروهای شوتی در این چرخه فعالیت خواهند کرد و اقدامات پلیس به تنهایی بازدارنده نخواهد بود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان بوشهر گفت:  طبق برآورد‌هایی که پلیس در استان داشته حدود هشت هزار دستگاه خودروهای سواری پژو و سمند در این چرخه در سطح استان فعالیت دارند که 60 درصد آنها بومی استان و مابقی مربوط به استان‌های همجوار هستند.

سرهنگ غلامرضا شاکری تصریح کرد:  عموماً در طول سال یک تا چند مرحله اعمال قانون صورت می گیرد. در همین راستا ساماندهی اساسی خودروهای به اصطلاح شوتی نیاز به عزم و اراده جمعی همه دستگاه‌های مرتبط دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر