جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری مدیرکل تامین اجتماعی در پاسخ به سوالات «فکرشهر» مطرح شد:
فکرشهر: مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر می گوید در دشتستان، 5557 نفر بیمه ی کارگر ساختمانی هستند در حالی که 50 درصد آن ها کارگر ساختانی نیستند...
کد خبر: ۳۰۹۰۱
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷

فکرشهر: مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر می گوید در دشتستان، 5557 نفر بیمه ی کارگر ساختمانی هستند در حالی که 50 درصد آن ها کارگر ساختانی نیستند.

یونس خسروانی، امروز در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار «فکرشهر» درباره ی علت قطع شدن ثبت نام بیمه ی کارگران ساختمانی در دشتستان، گفت: وقتی فضای اقتصادی جامعه دچار رکود و مسایل و مشکلات اقتصادی می شود، تمام مردم به طرف بیمه های مشروع رو می آوردند؛ بیمه ی مشروع، یعنی بیمه هایی که بخش زیادی از آن را نمی خواهند پرداخت کنند و بخشیده می شود که یکی از این بیمه ها، بیمه کارگر ساختمانی است.

وی ادامه داد: در دشتستان، 5557 نفر بیمه کارگران ساختمانی است، با این آمار باید کل دشتستان مثل پارس جنوبی باشد و در حال احداث ساختمان؛ این نشان می دهد که عده ی زیادی در گذشته علی رغم این که رفته اند و کارت کارگر ساختمانی دریافت کرده اند ولی عملا کارگر ساختمانی نیستند؛ البته این مربوط به گذشته است و نه الان.

خسروانی توضیح داد: در گذشته می گفتند کسی حق بازرسی ندارد و هر کس کارت آورد بیمه اش کنید چرا که دولت پولش را می دهد و ما وارث این هستیم؛ ما این بیمه ـ  بیمه کارگر ساختمانی ـ را در دشتستان قطع کرده ایم، چرا که طلا فروشی در دشتستان داریم که بیمه ی کارگر ساختمانی است در حالی که تعدادی هم هستند که واقعا کارگر ساختمانی هستند، ولی بیمه نشده اند. 

این مسوول اضافه کرد: برای بررسی بیمه ها، بازرسی گذاشته ایم ولی نمی توانیم یک دفعه، بیمه ی کارگران را قطع کنیم، چون حتی خود شما هم شاکی خواهید شد، ولی واقعا از این 5 هزار نفر، 50 درصدشان کارگر واقعی ساختمانی نیستند و ما داریم نرم نرم و بدون تبلیغات با آنان مذاکره می کنیم و در ماه گذشته 200 نفر را اقناع کردیم که بیمه شان را تعویض کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» پیرامون وجود شایعاتی مبنی بر استخدام برادر یکی از فرمانداران استان، بدون ضوابط، در تامین اجتماعی نیز، با تکذیب شدید این شایعه گفت: اگر کسی در آزمون استخدامی شرکت کند یا فرزند جانباز باشد یا تحت پوشش بهزیستی و...، می تواند استخدام شود ولی خارج از آن خیر؛ ضمن این که در میان فرمانداران فعلی استان هیچ کدام برادرشان در تامین اجتماعی استخدام نشده، حتی از طریق آزمون.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر نیز در پاسخ به سوال خبرنگار «فکرشهر» پیرامون نیاز به توسعه ی بیمارستان مهر برازجان و زمان انجام این طرح، اظهارداشت: بیمارستان مهر برازجان حدود ده سال است که بیمارستان تکمیلی و تخصصی زنان است ولی با توجه به نیازی که در آن منطقه حس شد، بحث توسعه و جنرال شدن بیمارستان در دستور کار قرار گرفت و مکاتبات زیادی در این باره انجام شده است. 

ابراهیم حکیمی پور، افزود: هفته ی پیش هم گروهی آمدند و نظرشان را عنوان کردند و احتمالا سال 96، طرح توسعه و جنرال کردن بیمارستان مهر برازجان آغاز خواهد شد.

وی در خصوص کلینیک تامین اجتماعی برازجان و نبود فضا و امکانات و به خصوص، نبود نوبت کافی برای مراجعین نیز به «فکرشهر» گفت: در برازجان، محدودیت فضای فیزیکی داریم در حالی که در خصوص تعداد و تخصص پزشکان محدودیتی نداریم.

حکیمی پور افزود: در این فضا، بیش از این قابلیت پذیرش مراجعه کنندگان را نداریم و بیشتر از آن هم در آن جا فضا نداریم؛ آن مکان، استیجاری است و ملکی نیست؛ ضمن این که کلینیک ملکی ما در فضای خوبی در دست ساخت است ولی تا زمان افتتاح کلینیک، جایی بهتر از این که هست تاکنون در برازجان پیدا نکرده ایم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر