دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
پایگاه اینترنتی افشاگر ویکیلیکس اعلام کرد یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین احتمالا با سمیون موگیلِویچ Semion Moguilevitch سرکرده جنایات سازمان یافته در اوکراین ارتباطاتی داشته است.به گزارش فکرشهر، در گزارشی که سفیر آمریکا در کیف 14 آوریل 2006 به واشنگتن ارسال کرده، آمده است تیموشنکو احتمالا در سال‌های 1990 در دوره‌ای که او ریاست شرکت سیستم‌های انرژی متحد اوکراین را برعهده داشت، با مافیای اوکراین در ارتباط بوده است.
کد خبر: ۳۱۰۳
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

پایگاه اینترنتی افشاگر ویکیلیکس اعلام کرد یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین احتمالا با سمیون موگیلِویچ Semion Moguilevitch سرکرده جنایات سازمان یافته در اوکراین ارتباطاتی داشته است.

به گزارش فکرشهر، در گزارشی که سفیر آمریکا در کیف 14 آوریل 2006 به واشنگتن ارسال کرده، آمده است تیموشنکو احتمالا در سال‌های 1990 در دوره‌ای که او ریاست شرکت سیستم‌های انرژی متحد اوکراین را برعهده داشت، با مافیای اوکراین در ارتباط بوده است.

این دیپلمات به پایگاه خبری اوکراینسکایا پراودا استناد می کند که گزارش کرده بود الکساندر تورچینف و آندری کوژمیاکین، نزدیکان تیموشنکو، اطلاعات مربوط به فعالیت‌های موگیلویچ را در پرونده‌های سرویس‌های امنیتی اوکراین پاک کردند.

به گزارش ریانووستی از مسکو، ویکیلیکس اعلام کرد بر اساس مقاله‌ای مورخ 16 مارس که به منبعی در سرویس‌های امنیتی اوکراین استناد می کند، اطلاعات حذف شده احتمالا حاوی شواهدی از معاملات مشکوک بین موگیلویچ و تیموشنکو بودند.

پلیس فدرال آمریکا «اف بی آی» سمیون موگیلویچ را که آژانس‌های اطلاعاتی او را «پدرخوانده پدرخوانده‌ها»ی بیشتر دار و دسته‌های منشعب از مافیای روسیه تلقی می‌کنند، یکی از خطرناک‌ترین مافیا‌های جهان توصیف کرده است.

مجله فارین پالسی آوریل 2013 او را در فهرست یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های جهان معاصر قرار داد. /ص

منبع: انتخاب

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر