جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۰۳۷
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰

فکرشهر: احمد لطفی گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده برای رفع مشکلات و نیازمندی‌های مختلف محرومان در سرفصل‌های تأمین مسکن، هزینه‌های درمانی، اشتغال، تحصیل، تأمین جهیزیه و کمک ازدواج جوانان نیازمند و سایر امورات مددجویان هزینه می‌شود.

به گزارش فکرشهر از کمیته امداد امام خمینی بوشهر، احمد لطفی مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر،ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران،با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های جذب کمک‌های مردمی استفاده از ظرفیت صدقات است، گفت: در حال حاضر حدود ۸۵ هزار صندق کوچک و بزرگ برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح استان توزیع شده است که صدقات پرداختی مردم را جمع‌آوری می‌کند.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۲۴ میلیارد و ۹۹۵ میلیون ریال از محل صنادیق صدقات جمع آوری شده است که براساس برنامه‌ریزی در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفت

لطفی با بیان اینکه مشارکت مردمی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، یادآورشد:بیشترین ضریب نفوذ و مبلغ سرانه صنادیق کوچک نسبت به تعداد خانوار به ترتیب مربوط به شهرستان‌های دیر و دشتی است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده مردم برای رفع مشکلات و نیازمندی‌های مختلف محرومان و در سرفصل‌های تأمین مسکن، هزینه‌های درمانی، اشتغال، تحصیل، تأمین جهیزیه و کمک ازدواج جوانان نیازمند و سایر امورات مددجویان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی صنادیق صدقات به زودی در استان بوشهر آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد:با توجه به وجود بسترهای الکترونیکی در سطح جامعه و گسترش روز افزون اپلیکیشن‌ها در شبکه‌های اجتماعی ، کمیته امداد برنامه‌های وسیعی برای استفاده از این فضا در جهت جذب کمک‌های مردمی و صدقات جاری، شروع کرده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه خیران می‌توانند صدقات خود را به روشهای مختلف به دست نیازمندان واقعی برساند، عنوان کرد: این نهاد با هدف کاهش هزینه‌های اجرایی جمع آوری وجوهات عام‌المنفعه و بهره‌مندی از بستر شبکه فراگیر موبایل، سرویس آنی پرداخت تلفنی با سرشماره  #۸۸۷۷* راه‌اندازی کرده که خیران می‌توانند با شماره‌گیری این کد صدقات خود را به نیازمندان اهدا کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر