شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان بوشهر گفت: سرعت گیرهای متعدد نصب شده در جاده های ساحلی و نیروگاه اتمی در بوشهر تردد آمبولانس ها را با مشکل رو به رو کرده است.به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالرحیم دادجو روز شنبه در نشست با معاون امور عمرانی استانداری بوشهر افزود: در این دو محور سرعت گیرهای متعددی نصب شده است که باعثکاهش سرعت خودروهای اورژانس هنگام عبور از این محورها در زمان ماموریت می شود و این تاخیرها در امدادرسانی بموقع به حادثه دیدگان تاثیرگذار است.
کد خبر: ۳۱۰۹
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۲

فکرشهر: رییس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان بوشهر گفت: سرعت گیرهای متعدد نصب شده در جاده های ساحلی و نیروگاه اتمی در بوشهر تردد آمبولانس ها را با مشکل رو به رو کرده است.
به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالرحیم دادجو روز شنبه در نشست با معاون امور عمرانی استانداری بوشهر افزود: در این دو محور سرعت گیرهای متعددی نصب شده است که باعثکاهش سرعت خودروهای اورژانس هنگام عبور از این محورها در زمان ماموریت می شود و این تاخیرها در امدادرسانی بموقع به حادثه دیدگان تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: سایر خودروهای امدادی از جمله آتش نشانی و هلال احمر نیز با همین مشکل رو به رو هستند و امیدواریم مسوولان راهنمایی و رانندگی برای حل این مشکل اقدام کنند.

دادجو با اشاره به فعالیت پایگاه های اورژانس جاده ای دراستان بوشهر اظهار کرد: دغدغه ما نبود پایگاه درجاده جدید بوشهر- گناوه است که در این زمینه مصوبه و برنامه هایی داریم که امیدواریم برای ایجاد و استقرار یک پایگاه دراین محور پرتردد هرچه زودتر اقدام شود.

وی در ارتباط با برگزاری مانورهای امداد و نجات جاده ای بیان کرد: علاوه بر شرکت در مانورهای مشترکی که در سطح استان برگزار می شود، ماهانه یک مانور اختصاصی برای مراکز به منظور ارزشیابی میزان آمادگی کارکنان و همچنین امکانات و تجهیزات برگزار می شود.

رییس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان بوشهر گفت: در زمینه آموزش، تیمی تشکیل شده که با چاپ کتاب به زبان کودکانه، نقاشی و روش های دیگر به مردم آموزش می دهند. 

دادجو اضافه کرد: همچنین سالانه 100 ساعت آموزش اجباری برای کارکنان این مدیریت برگزار می شود.

وی یادآورشد: مدت زمانی که نیروهای اورژانس درصحنه حاضر می شوند درکشور به طور متوسط 15 دقیقه است در حالی که این مدت دراستان بوشهر به کمتر از شش دقیقه می رسد که 9 دقیقه از متوسط کشور کمتر است.

دادجو بیان کرد: اگر بروز حادثه بموقع اطلاع داده شود نیروهای امدادی اورژانس در کمترین زمان ممکن به منظور امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی در صحنه حاضر می شوند.

وی افزود: سال گذشته سه هزار و 49 ماموریت انجام دادیم که از این تعداد دو هزار و 24 مورد منجر به بستری شدن گردید، 225 مورد در محل درمان شدند، 473 مورد پیش از رسیدن آمبولانس منتقل شده بودند، 67 نفر قبل از رسیدن آمبولانس و شش نفر نیز در حین انتقال فوت کردند.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی استان بوشهر نیز دراین نشست گفت: سال گذشته 92 عملیات جاده ای در سطح استان بوشهر انجام دادیم.

علیرضا نکیسا افزود: از این تعداد 60 مورد تصادفات، رهاسازی و امداد و نجات و 32 مورد نیز آتش سوزی خودرو در جاده های مواصلاتی بوده است./ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر