دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۰۹۳
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: با آغاز برداشت گل گلایول در استان، پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل ۵.۸ میلیون شاخه گل برداشت و به بازار عرضه شود.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم این استان تولید گل است اظهار داشت: آب‌ وهوای مناسب در فصل زمستان و وجود اراضی حاصلخیز استان بوشهر زمینه‌ای مساعدی برای کشت گل‌های زینتی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دشتستان و جم از نقاط کشت گل در استان بوشهر گفت: در این نقاط گل‌های مختلفی کشت و برداشت می‌شود که گل گلایول بیشترین نوع گل برداشتی است.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهراز اختصاص 65 هکتار ازاراضی استان بوشهر به کشت گل خبرداد و تصریح کرد: در شهرستان‌های دشتستان و جم 65 هکتار مزرعه گل وجود دارد که در فصل زمستان برداشت آنها آغاز می‌شود.

عمرانی با بیان اینکه برداشت گل تا پایان فروردین در استان بوشهر ادامه دارد گفت: در این مزارع گل‌های گلایول، آفتابگردان و مریم و لی‌لیوم کاشته و برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان فصل برداشت 5.8 میلیون شاخه گل از این مزارع برداشت می‌شود افزود: با آغاز برداشت گل گلایول در استان بوشهر پیش بینی می‌شود تا پایان فصل 5.8 میلیون شاخه گل برداشت و به بازار عرضه شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه گل‌های استان بوشهر بازار خوبی در استان‌ها دارد افزود: بازار اصلی گل و گیاهان زینتی استان بوشهر تهران و فارس است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر