سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ نشست شورای اداری دشتستان با حضور معاون وزیر برگزار شد؛
فکرشهر: دولت زحمات زیادی در چند سال اخیر کشیده، اما هنوز ۱۰ روستا و ۳ آبادی آنتن موبایل ندارند و بزرگ ترین مشکل نیز عدم آنتن دهی در جاده نمازگاه تا تنگ ارم است که تصادفات زیادی انجام شده اما به دلیل نبود آنتن و خونریزی زیاد، افراد جان باخته اند...
کد خبر: ۳۱۱۷۴
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۹

فکرشهر: شورای اداری شهرستان دشتستان، با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نمایندگان بخش های مختلف شهرستان در حالی برگزار شد که موضوع اصلی این نشست را مشکلات آنتن دهی، تلفن و خطوط ارتباطی تشکیل می داد.

به گزارش فکرشهر، در این نشست، نمایندگان بخش های مختلف شهرستان دشتستان و نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه، پیرامون مشکلات خود مطالبی بیان داشتند که برخی از این مهم ترین مطالب به شرح زیر است:

* ناصر زارعی ـ رییس شورای بخش ارم: دولت زحمات زیادی در چند سال اخیر کشیده، اما هنوز ۱۰ روستا و ۳ آبادی آنتن موبایل ندارند و بزرگ ترین مشکل نیز عدم آنتن دهی در جاده نمازگاه تا تنگ ارم است که تصادفات زیادی انجام شده اما به دلیل نبود آنتن و خونریزی زیاد، افراد جان باخته اند.

* آریس ـ نماینده بخش بوشکان: نبود تلفن و اینترنت در بخش بوشکان از مهم ترین مشکلات ماست و رفع این مشکلات را خواستاریم.

* نماینده ایرانسل: ایرانسل در استان بوشهر بیش از ۶۰۰ هزار مشترک فعال دارد و طبعا سیم کارت های واگذار شده به مراتب بیشتر است؛ همچنین، ماهانه ۶۵۰ ترابایت میزان مصرفی دیتای استان بوشهر است که با توجه به جمعیت نسبت به سایر استان های کشور، قابل توجه است.

* نماینده همراه اول: نزدیک به ۱۳۰ هزار مشترک داریم که از 2جی استفاده می کنند و تا پایان سال، اکثر بخش های شهرستان به 3 جی و 4 جی مجهز خواهند شد.

* نماینده رایتل: 5 شهر شهرستان دشتستان پوشش 3جی دارد و امیدواریم به بالاتر ارتقا یابد.

* نمایندگان اپراتورها متفق القول: شهرداری آبپخش ۹ ماه است اجازه نمی دهد سیستم های ما نصب شود و در کارها خلل ایجاد می کند.

* امام جمعه برازجان: امیدوارم حضور معاون وزیر در اینجا منشا خیر باشد و اشکالات ارتباطات، خصوصا در بخش های ارم و بوشکان حل شود.

* ارسلان زارع، فرماندار دشتستان:
ـ موارد مشکل دار سطح شهرستان به صورت مکتوب ارائه خواهد شد و به عنوان نتیجه جلسه انجام خواهد گرفت.
ـ پیرامون مسائل اینترنت در دولت تدبیر و امید، کارهای بزرگی صورت گرفته است.
ـ امیدواریم تا پایان امسال، توسعه شبکه مخابرات برای تلفن ثابت، خصوصا در شهر برازجان و موضوع تلفن همراه بخش ها تا پایان خردادماه سال آتی، حل شود.

* علی اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
ـ وزارت ارتباطات ستاد کسب و کار الکترونیک را در استان بوشهر راه اندازی کرده و با توجه به استعدادها می توان کارآفرینی خوبی ایجاد کرد. با شروع به کارستاد و بهره مندی از تجارت الکترونیک فرصت های شغلی جدیدی درست می شود و تجربیات نشان داده است می تواند اقتصاد روستایی را برای روستاییان استفاده کننده متحول کند.
ـ انقلاب اسلامی در طول عمر با عزت خود دستاوردهای شگرفی در حوزه های مختلف علی الخصوص در عرصه ارتباطات بدست آورده است.

ـ از ابتدای خدمتگزاری دولت تدبیر و امید به مردم عزیز تا به امروز 4200 میلیارد رالت در حوزه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی استان بوشهر سرمایگذاری شده است و همچنین تا هفته دولت سال آینده 1104 میلیارد رال  دیگر در این خصوص سرمایه گذاری خواهد شد. 
ـ قبل از دولت یازدهم، هیچ شهری اینترنت نسل چهارم نداشت، الان دو شهر استان بوشهر اینترنت نسل چهارم دارند و با افتتاح پروژه های امروز، به ۱۱ شهر می رسد.
ـ مشکلات تلفن ثابت و همراه روستاهایی که امروز نام برده شد، از بخش ارم و بوشکان، ان شاالله در طرح های اجرایی امسال یا نهایتا در اولین پروژه های سال آینده قرار خواهد گرفت. مشکلات روستاها و جاده ها دقیقا در یک جدول مشخص شود تا کارهای لازم صورت گیرد.
ـ با توجه به تعهدات، اپراتورها موظف خواهند شد که آنتن دهی را حل کنند، اما ابتدا باید کارشناسی شود که برای کدام یک مقرون به صرفه است.
ـ برنامه داریم تا پایان دولت، کل شهرهای استان از اینترنت نسل سوم برخوردار شوند.
ـ تنها 5 درصد استفاده ناسالم از اینترنت وجود دارد که آن هم توسط چند سازمان رصد و برخورد می شود.
ـ هیچ جای دنیا ثابت نکرده اند که امواج الکترومغناطیسی سرطان آور هستند.

به گزارش خبرنگار فکرشهر، همچنین در این جلسه مصوب شد، فرمانداری لیستی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار که تلفن ندارند تهیه کرده و با تعیین اولویت از سوی وزارت ارتباطات تا پایان خرداد کارهایشان انجام شود.
همچنین مصوب شد، همه شهرهای شهرستان تا پایان چند ماه اینده زیر پوشش ۴ جی ایرانسل قرار گرفته و سایر اپراتورها نیز کارهای خود را جهت این امر آغاز کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر