شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۲۸۳
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

فکرشهر: فرماندار دشتی گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد روستاهای این شهرستان از لوله کشی و آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا مهرجو در نشست هم اندیشی توسعه و اشتغال روستایی شهرستان دشتی که با حضور استاندار بوشهربرگزار شد، اظهار داشت: طی سه سال اخیر ۱۳۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ارزش افزوده به عمران و آبادی شهرستان دشتی اختصاص یافته است.

وی افزود: علی رغم اینکه تنها ۳۰ درصد جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند ولی طی این مدت ۶۰۰ میلیارد ریال معادل ۵۲ درصد اعتبارات عمرانی شهرستان از منابع مختلف به عمران روستایی اختصاص پیدا کرده است.

مهرجو به پروژه های دهه فجر اشاره کرد و گفت: در دهه مبارک فجر امسال ۱۲۵ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی با اعتبارقریب به ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح و یا عملیات اجرای آنها آغاز می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بخش عمران روستایی شهرستان از وضعیت زیر ساختی مطلوب برخوردار است به طوری که هم اکنون ۹۹ درصد روستاهای دارای سکنه از لوله کشی آب بهداشتی و ۸۵ درصد نیز از پوشش گاز رسانی برخوردار هستند.

مهرجو تصریح کرد: اغلب روستاها از راه مواصلاتی برخوردار هستند و تمامی محورهای این شهرستان دارای ردیف اعتباری به عنوان پروژه دارای موافقتنامه هستند.

وی گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی و در راستای تاکیدات استاندار بوشهر پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان به آبیاری تحت فشار تبدیل شده است و سطح زیر کشت گلخانه ها از ۴۸ هکتار به ۸۲ هکتار رسیده است.

مهرجو از تکمیل و اجرای چهار مجتمع آبرسانی روستایی در سطح شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: با افتتاح دو مجمتع دهستان کبگان و طسوج مشکل آب این روستاها که در گذشته با تانکر آبرسانی انجام می گرفت به شبکه متصل شدند.

وی گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز اقدامات بهداشتی و درمانی خوبی در سطح شهرستان و روستاها صورت گرفته که رضایت مندی خوبی در بین مردم شاهد هستیم.

مهرجو یادآور شد: طرح تقویت بنیه علمی که از ابتکارات ارزشمند استاندار بوشهر است در سطح شهرستان اجرا شده که امیدواریم هرچه زودتر شاهد آثار ونتایج آن که توسعه منابع و سرمایه انسانی است باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر