پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۲۹۱
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۷

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با تخلیه و بارگیری 130 میلیون تن کالا در طی ده ماه امسال، بیش از نیمی از تجارت دریایی کشور در استان بوشهر انجام می شود

به گزارش فکرشهر از فارس، محمدمهدی بنچاری در نشست با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت مناسبی از تخلیه و بارگیری بندری است به گونه‌ای که با تخلیه و بارگیری 130 میلیون تن کالا در طی ده ماه امسال، بیش از نیمی از تجارت دریایی کشور در استان بوشهر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این مقدار عملیات بندری در 11 بندر استان بوشهر انجام شده که 51 درصد از تجارت دریایی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اعلام صدور 32 درصد از کلیه کارت های دریانوردی کشور در استان بوشهر، تصریح کرد: در استان بوشهر قریب به 11 هزار انواع شناور سبک و سنگین وجود دارد که از این حیث، 53 درصد از کل شناورهای کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: هم اکنون 5 مرکز تجسس تحخصصی دریایی در استان بوشهر وجود دارد که با اضافه شدن ششمین مرکز در ماه گذشته،کار کمک به حادثه دیدگان در 937 کیلومتر از مرز مشترک آبی استان بوشهر با خلیج فارس را انجام می دهند.

بنچاری عنوان کرد: طی مدت 10 ماهه امسال ، با استفاده از توان این 6 مرکز تجسس تخصصی نجات و امداد دریایی، با انجام 36سانحه دریایی جان 207 نفر را نجات داده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه نخست استان بوشهر در امر تخلیه و بارگیری محصولات نفتی در سطح کشور عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود، 72 درصد از محصولات نفتی کشور از بنادر استان بوشهردر خارگ و عسلویه تخلیه و بارگیری می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اضافه کرد: در حوزه تخلیه و بارگیری محصولات کانتینری، استان بوشهر با 241 هزار تی.ای.یو کانتینر،11 درصد کل تخلیه و بارگیری کانتینری کشور دارای جایگاه دوم است.

وی بدون اشاره به دلایل کاهش تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر، عنوان کرد: هر چند در 10 ماه امسال، 11 درصد از کل کالاهای عمومی کشور در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است و از این میزان عملیات بندری در بندر بوشهر با کاهش 25 درصدی مواجه شده، اما در بندر خارگ با 63 درصد،در بندر عسلویه با 33 درصد و در بندر گناوه با 5 درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر