دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همایش'آسیب های استعمال موادمخدر، پیشگیری ودرمان' امروز در دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان، واحد برازجان با حضور دانشجویان برگزار شد...
کد خبر: ۳۱۷۰۹
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۵

فکرشهر: همایش'آسیب های استعمال موادمخدر، پیشگیری ودرمان' امروز در دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان، واحد برازجان با حضور دانشجویان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس پلیس مواد مخدر شهرستان دشتستان در این همایش گفت: استعمال مواد مخدر سابقه‌ای طولانی در میان جوامع داشته و طریقه مصرف آن متنوع است.

سرهنگ شهرام مناجاتی افزود: مواد مخدر بصورت خوراکی یا دارو، به منظور لذت‌جویی یا فرار از ناراحتی‌ها و یا التیام درد و از بین بردن آن به کار می‌رود و اشاعه استعمال آن در چند سده اخیر، جزو سیاست‌های استعماری و غیرانسانی دشمنان انسانیت و برای از پا درآوردن ملل شرق بوده است.

وی با بیان اینکه انگلیس اولین کشور ترویج‌دهنده مواد مخدر است، افزود: انگلیس برای معتاد کردن مردم و گسترش اعتیاد در ایران، ابتدا عوامل خود را مأمور کرد و این افراد با تبلیغ به اینکه تریاک درمان همه دردهاست، مردم ایران را که در آن زمان به دلیل فقر و کمبود پزشک از بیماری‌ها رنج می‌بردند، به این ماده مخدر معتاد کردند.

رئیس پلیس پیشگیری از مواد مخدر گفت: مصرف مواد مخدر هیچ تأثیری بر حفظ سلامت افراد ندارد و افرادی که تریاک، شیشه و دیگر مواد مخدر خطرناک را مصرف می‌کنند بیشتر به دیابت، فشارخون، سکته‌های قلبی ‌و‌ عروقی و مغزی، سرطان‌های معده‌، ریه، مثانه، دهان و نارسایی‌های کلیوی‌ و‌ کبدی مبتلا می‌شوند.

وی اضافه کرد: این در حالیست که به غلط برخی از بیماران و حتی برخی کادر بهداشتی گمان می‌کنند که مصرف مواد مخدر مثل تریاک، ممکن است تأثیر مفیدی بر سلامت افراد داشته باشد.

رئیس پلیس مواد مخدر دشتستان افزود: بعد از پیروزی انقلاب، جلوگیری از ورود مواد مخدر در مرزهای ایران بصورت جدی، پیگیری شد که اکنون نیروهای پلیس در تمام مناطق مرزی از ورود مواد مخدر و قاچاق به این کشور بطور جدی جلوگیری می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان (برازجان) گفت: مهم‌ترین مرحله و هدف، آن است که مصرف نکردن مواد مخدر و ضرر و زیان آن با فرهنگ اصیل ما چنان آمیخته شود که جامعه آزمودن آن را با آزمودن نیش عقرب یکسان بداند و اقدامات و آموزش‌های اقشار آسیب‌پذیر به نحوی صورت گیرد که افراد هرگز رغبتی به استعمال مواد مخدر از خود نشان ندهند، همان‌طوری که رغبتی به خوردن مردار ندارند.

داوود یحیایی افزود: ما باید آموزش را در حدی مؤثر و قوی انجام دهیم که افراد ضعیف‌النفس خود را باور کنند و معتقد شوند که مواد مخدر هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، جز اینکه بر آن می‌افزاید و برای حل مشکلات باید به دنبال راه چاره عاقلانه بروند نه آن‌که خود را زبون و خوار، به اسارت مواد مخدر درآورند.

یحیایی افزود: تربیت فرزندان متکی به نفس که خود را باور کرده باشند از راه‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است، پس باید آموزش و پیشگیری را از کودکی و از فرزندان خود شروع کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر