شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۷۳۹
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۱

فکرشهر: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، برای هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های ملی این شهرستان که توسط سودجویان تصرف شده بود،به نفع دولت رای صادر شده است.

دیر

به گزارش فکرشهر از مهر، خلیل دوراهکی صبح چهارشنبه در مراسم روز منابع طبیعی با تبریک این روز به قضات شهرستان، افزود: مبارزه با زمین خواری و حفظ انفال عمومی یکی از اولویت‌های مهم کاری منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه از مجموع آرای صاده از محاکم قضایی هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی به نفع دولت رای صادر شد، اظهار داشت: آمار صادره، نشان از عزم جدی منابع طبیعی و مراجع قضایی در بحث پدیده شوم زمین خواری، حفظ انفال عمومی و جلوگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی حکایت دارد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان دیر، ضمن درخواست رسیدگی خارج از نوبت و جلوگیری از اطاله دادرسی از مراجع قضایی، تصریح کرد: امروز با توجه به شرایط محیط زیستی کشور و بروز پدیده‌ای به نام ریزگردها و مشکلات بعدی آن، اهمیت حضور و احساس مسئولیت همه مردم در حفظ و توسعه منابع طبیعی و محیط زیست چند برابر است.

وی با بیان اینکه درختان نبض زمین هستند، گفت: درختان با جذب گازهای سمی یکی از اساسی‌ترین نیازهای حیات انسان و حیوانات به شمار می‌روند و باعث دوام حیات انسان و سلامت چرخه طبیعت می‌شوند.

خلیل دوراهکی با بیان اینکه مساحت کل شهرستان دیر ۲۱۵ هزار هکتار است، افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار هکتار از کل مساحت شهرستان دیر را جنگل‌های طبیعی، ۱۰ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت و ۴۵۰ هکتار از اراضی خط ساحلی در منطقه بردخون از جنگل‌های حرا پوشانده است.

عزم جدی دستگاه قضا برای مقابله با زمین‌خواری

رئیس دادگستری شهرستان دیر نیز در این مراسم گفت: حفظ انفال و منابع ملی یکی از حساسیت‌های دستگاه قضایی شهرستان دیر است؛ چرا که حیاط بشر متصل به عرصه منابع ملی است.

سعید باغبانی با بیان اینکه دادگستری شهرستان دیر در مبارزه با زمین‌خواری و حفاظت از انفال از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند، تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست و فضای سبز وظیفه‌ای همگانی است که همه نسبت به آن باید احساس مسئولیت کنند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم عزم جدی در مبارزه با زمین خواری و رسیدگی به پرونده‌های اراضی، مجموعه منابع طبیعی و محاکم قضایی در مواردی که حق و حقوق مردم محرز و مسلم باشد، دستگاه قضا در چارچوب قانون به انها احترام خواهد گذاشت.

باغبانی افزود: همه ما وظیفه داریم که رکن امانت‌داری و امانت‌پذیری را در مورد این نعمت الهی به احسن وجه انجام دهیم.

رئیس دادگستری شهرستان دیر، تعامل بین دو اداره را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: آمار و ارقام اعلامی از سوی منابع طبیعی در خصوص آرای صادره به نفع دولت نشان از حساسیت و رسیدگی‌های خوب مراجع قضایی و همکاران خود در مجموعه دادگستری شهرستان خواهد بود که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا عزم خود را برای مبارزه با زمین خواری جزم کرده است و همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی به ویژه اداره منابع طبیعی و ما به عنوان اعضای دستگاه‌های قضایی در شهرستان باید اهتمام بیش از بیش برای حفاظت از منابع طبیعی و انفال و جلوگیری از تعدی و تخریب به آن را داشته باشیم.

رئیس دادگستری شهرستان دیر، گفت: همه باید به قانون احترام بگذارند و اجازه ندهند تا سرمایه‌های ملی در حوزه منابع طبیعی و زیست‌محیطی تخریب شده و یا مورد غفلت قرار گیرد و می‌بایست حق مردم را باید بدون هیچ چشم داشتی به آنها داد.

باغبانی اظهار داشت: با توجه به ورود حجم بالای پروندها به مراجع قضایی، خواهان اتخاذ و تدبیر لازم در بین مسئولان دستگاهای دولتی برای حل و فصل موضوعات جزئی و کوچک و عدم ارجاع آن به دادگاه هستیم تا قضات وقت و توان خود را به مسائل مهم‌تر و اساسی‌تر بپردازند.

مراسم روز منابع طبیعی، حفاظت و قانون که با حضور رئیس دادگستری، دادستان، و روئسای ادارات مربوطه شهرستان که در دفتر دادگستری دیر، برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر