يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: یکهزا رو 717 میلیارد و 800 میلیون ریال برای جبران خسارت سیل بهمن ماه امسال در این استان پرداخت می شود...
کد خبر: ۳۱۹۱۱
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: یکهزا رو 717 میلیارد و 800 میلیون ریال برای جبران خسارت سیل بهمن ماه امسال در این استان پرداخت می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، قاسم قائدی افزود: از این میزان 50 میلیارد ریال را دولت درقالب اعتبارات اضطراری هزینه ای پرداخت کرد که در اختیار دستگاههای اجرایی خسارت دیده قرار گرفت.

وی اضافه کرد: سازمان مدیریت بحران نیز 700میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک سرمایه ای برای نوسازی تاسیسات زیربنایی خسارت دیده از طریق وزارت کشور به دولت پیشنهاد داده که انتظار است بزودی تصویب و تخصیص یابد.

قائدی یادآور شد: همچنین وزارت کشور نیز 228میلیارد و 700 میلیون ریال برای پرداخت خسارت وارده به اماکن مسکونی و کشاورزی شهری و روستایی پیشنهاد داده تا در دولت تصویب و بصورت بلاعوض به مردم واگذار شود.

وی افزود: علاوه براین مقرر شده 690میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات بازسازی اماکن شهری و روستایی و لوازم خانگی(معیشتی) در قالب تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مردم قرار گیرد.

قائدی اضافه کرد: سرجمع این اعتبارات یکهزارو 717 میلیارد و 800 میلیون ریال است که برای جبران خسارت سیل بهمن ماه امسال در استان بوشهر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: پس از اتمام بارندگی ها و فروکش کردن سیلاب کار کارشناسی برای بررسی میزان خسارت وارده به بخش های مختلف در این استان آغاز شد.

وی بیان کرد: براساس نتایج این بررسی ها میزان خسارت این سیل در استان بوشهر در بخش های مختلف شامل کشاورزی، تاسیسات زیربنایی و زیرساختی، منازل مسکونی، تاسیسات آبرسانی و برق رسانی در مجموع چهار هزار و 570 ریال برآورد شد.

قائدی ادامه داد: از این میزان خسارت 722 میلیارد و 360 میلیون ریال مربوط به بخش کشاورزی، زراعی، باغی، آبزیان و تاسیسات و ساختمان کشاورزی، 865 میلیارد و 90 میلیون ریال، مسکونی، تجاری، صنعتی و وسائط نقلیه و صدمات جانی و مابقی در بخش تاسیسات زیربنایی، ساختمانهای دولتی و عمومی به میزان 2 هزارو 983 میلیارد ریال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر