سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشستی با حضور فعالان اجتماعی و مسوولین مطرح شد؛
فکرشهر: استاندار بوشهر می گوید مطالعه ی ورودی شهر برازجان از سمت شیراز  انجام شده و پیمانکار آن نیز مشخص شده است و عملیات اجرایی ان به زودی آغاز خواهد شد...
کد خبر: ۳۱۹۹۲
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۶

فکرشهر: استاندار بوشهر می گوید مطالعه ی ورودی شهر برازجان از سمت شیراز  انجام شده و پیمانکار آن نیز مشخص شده است و عملیات اجرایی ان به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری که در نشست توسعه ی شهر برازجان با حضور فرماندار دشتستان، اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری و جمعی از فعالان اجتماعی برازجان سخن می گفت، اظهارداشت: زمانی برازجان چهارراه استان بوشهر بوده اما با تغییر زیرساخت ها در سایر نقاط، این موقعیت تغییر کرده است و بخشی از این نارسایی ها هم به دلیل تغییرات ساختاری در سایر نقاط بوده است.

وی بیان کرد: برای حل این نقیصه، تلاشی برای مسیر ارتباطی به برازجان آغاز کردیم و بزرگراه اهرم به برازجان در دستور کار قرار گرفت، ضمن اینکه برای نزدیک شدن برازجان به بوشهر هم تقاطع غیر همسطح گزبلند به مطالعه رفت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در مورد دهکده گردشگری برازجان هم با وجود این بررسی زیادی برای جانمایی آن انجام شده است در صورتی که مکان بهتری انتخاب شود عملیات آن را انجام می‌دهیم.

دکتر سالاری اضافه کرد: بودجه دشتستان کمتر از نصف نسبت جمعیتی و کمتر از نصف نسبت مساحتی بوده اما اکنون بودجه این شهرستان را به میزان نسبت جمعیتی کل استان رساندیم.

وی افزود: به دلیل اینکه کار حق و عادلانه ای بود اعتبارات دشتستان را بالا بردیم.

استاندار بوشهر ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی دشتستان از 4 میلیارد و 400 در سال 91 به 6 میلیارد و 700 میلیون تومان در سال 95 رسیده است و هر چند معتقدیم کار انجام نشده در دشتستان زیاد داریم اما کارهای خوبی هم انجام شده است.

دکتر سالاری با اشاره به مطالبه گری منطقی، بیان داشت: مطالبه گری اگر به پرخاشگری رسید نتیجه ندارد لذا مطالبه گری باید با روش منطقی دنبال شود.

وی با اشاره به مشکلات حوزه آب در برازجان گفت: تابستان گذشته 330 هزار متر مکعب آب در استان داشتیم که بوشهر هم مشکل داشت و خط کوثر مشکل برازجان را حل نمی کرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 15 میلیارد تومان برای طرح تقویت ایستگاه پمپاژ در استان هزینه کردیم، اظهار داشت: این طرح 23 هزار متر مکعب آب را به ظرفیت آب استان اضافه خواهد کرد ضمن اینکه احداث 6 آب شیرین کن در استان در دستور کار است.

دکتر سالاری گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته، در تابستان 97 مشکلی در زمینه آب نخواهیم داشت و مشکلات تصفیه خانه بوشیگان هم حل خواهیم کرد تا در تابستان مشکلی نداشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات دانشکده کشاورزی برازجان گفت: اگر مکان این دانشکده در دسترس تر بود امید به توسعه این دانشکده داشتیم لذا اگر امکانی فراهم شود که این دانشکده در ورودی برازجان باشد امید داریم سایر موسسان دانشگاهی هم به این دانشکده اضافه شوند و مشکلات دانشجویان هم حل شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دغدغه اصلی کل کشور اشتغال است، گفت: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان مهم ترین طرح در استان است چرا که داشتن نیروی انسانی با کیفیت برای ما از بزرگراه و جاده و ... مهم تر است.

دکتر سالاری بر تقویت فرهنگ درس خواندن تاکید کرد و بیان داشت: در هر برنامه و پروژه ای که حاضر می شویم از دانش آموزان نخبه هر شهر و روستایی تجلیل خواهیم کرد تا انگیزه ای برای سایر دانش آموزان هم باشد.

وی با تاکید بر تقویت امکانات هلال احمر در برازجان گفت: یکی از طرح هایی که در شهر برازجان آغاز خواهیم کرد دهکده گردشگری است و انتظار داریم شهرداری مشکل تملک زمین آن را حل کند.

دکتر سالاری با بیان اینکه سالن چند منظوره هزار نفره در برازجان احداث خواهد شد، گفت: تلاش خواهیم کرد فاز نخست کاروانسرای مشیر به زودی افتتاح شود تا فعالیت های فرهنگی و هنری هم در آن صورت گیرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اجرای پروژه بیمارستان 17 شهریور برازجان در اولویت خواهد بود، گفت: عملیات اجرایی پلی کلینیک تامین اجتماعی برازجان هم نیمه نخست سال آینده آغاز خواهد شد ضمن اینکه خدمات بیمارستان مهر هم به خدمات درمانی عمومی تبدیل می شود.

وی درباره کمک مالی به هیات های ورزشی برازجان و کمک 15 میلیون تومانی به تیم هندبال دشتستان، نیز قول داد و خطاب به اعضای شورای شهر برازجان گفت: شورای شهر برازجان هم خانه جوان این شهر را برای استفاده سازمان های مردم نهاد تخلیه کند.

به گزارش فکرشهر، در این نشست نمایندگانی از اقشار مختلف برخی مشکلات خود و موارد توسعه ای شهر برازجان را مطرح کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر