يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۰۰۴
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۷

فکرشهر: سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: چهار سفره‌خانه در شهر بوشهر پلمپ شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حسن فخرایی ظهر شنبه در حاشیه اجرای طرح بسیج سلامت اظهار داشت: به منظور ساماندهی و جلوگیری از عرضه محصولات دخانی (قلیان میوه‌ای و سیگار) در سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور بازرسین بهداشت محیط شهرستان بوشهر اجرا شد.

وی اضافه کرد: از دیدگاه بهداشت محیط، پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با عوامل واگیر و غیر واگیر و حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه ضرورتی انکارناپذیر است و در جهان امروز بیماری‌های قلبی و عروقی به‌عنوان عامل مهم مرگ و میر شناخته شده و یکی از علل آن استعمال دخانیات است.

فخرایی افزود: در راستای اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی، حفظ سلامت شهروندان و گردشگران، نظارت‌ها و بازرسی‌ها از سفره‌خانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها ،چایخانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها در سطح شهر بوشهر تشدید شده است.

وی اظهار داشت: کارشناسان بهداشت محیط به لحاظ کنترل و جلوگیری از عرضه محصولات دخانی (قلیان میوه‌ای و تنباکویی) در اسفندماه ۹۵ و اوائل فروردین ۹۶ در معیت بازرسان اماکن نیروی انتظامی تعداد ۶۹ مکان را مورد بازرسی قرار داده که پرونده ۱۹ متصدی متخلف به مراجع قضایی (تعزیرات حکومتی) ارجاع داده شده و در این راستا تعداد ۴ مورد سفره خانه و قهوه خانه متخلف که اقدام به عرضه قلیان نموده بودند، پلمپ شد.

این مقام مسئول بیان داشت: برای کاهش استعمال محصولات دخانی ( قلیان و سیگار) اراده و عزم ملی، فرهنگ سازی عمومی، تعامل دستگاه‌های دولتی، همسویی نهادهای مرتبط و نقش والدین و آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: بدیهی است که نظارت و پایش‌ها به‌منظور جلوگیری از عرضه قلیان در سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها به‌طور مستمر ادامه داشته و در صورت رویت تخلفات بهداشتی طبق قانون ماده ۱۳ با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر