دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با بارندگی‌های اخیر محقق شد؛
فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان گفت: سازه‌های آبخیزداری در استان بوشهر حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب سیلاب را استحصال کردند...
کد خبر: ۳۲۱۱۱
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۱

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان گفت: سازه‌های آبخیزداری در استان بوشهر حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب سیلاب را استحصال کردند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سهیل مهاجری با اشاره به استحصال ۱۰۰ میلیون مترمکعب سیلاب در استان اظهار داشت: این میزان استحصال آب به دنبال حداقل بیش از ۵ بار آبگیری در بارندگی‌های اخیر بوده است.

وی افزود: پروژه‌های آبخیزداری استان حجم بسیار بالایی از آب‌های سطحی را کنترل و به آب‌های زیر زمینی اضافه شد به گونه‌ای که در برخی شهرستان‌ها مانند جم شاهد بالا آمدن قابل توجه سطح آب چاه‌ها و زنده شدن قنات‌ها بوده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به نفوذپذیری آرام آرام آب انتظار داریم اواخر اردیبهشت ماه جاری در بسیاری از شهرستان‌ها شاهد بالا آمدن حداقل ۳ متر آب چاه‌های کشاورزی باشیم.

وی کاهش خسارت‌های سیلابی در بسیاری از نقاط استان را از دیگر مزایای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان بوشهر دانست و اضافه کرد: روند احداث وتکمیل بسیاری از سازه‌ها در استان به خوبی در حال انجام است.

مهاجری افزود: انتظار می‌رود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حداقل ۸۶ سازه آبخیزداری دیگر تا مهرماه جاری و قبل از آغاز بارندگی‌ها در زمستان پیش رو به سازه‌های فعلی استان اضافه شود.

وی، انجام عملیات بیولوژیک هم زمان با احداث سازه‌های آبخیزداری را از دیگر اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر دانست و اظهار داشت: با نهایی شدن کار سازه‌های جدید تقویت ذخیره‌گاه‌های آب استان افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر