شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس جهاد کشاورزی بوشهر:
فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به وضعیت نامناسب بارش‌ها در پائیز و زمستان در استان، گفت: این وضعیت باعث نابودی گندم دیم در استان بوشهر شد...
کد خبر: ۳۲۱۹۶
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به وضعیت نامناسب بارش‌ها در پائیز و زمستان در استان، گفت: این وضعیت باعث نابودی گندم دیم در استان بوشهر شد.

برداشت گندم در غزه

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدتقی منوچهری  اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در عرصه کشاورزی است که یکی از این ظرفیت‌ها مربوط به تولید غلات از جمله گندم و جو است که امسال به علت بارندگی‌های نامناسب شاهد مشکلاتی برای کشاورزان هستیم.

وی ادامه داد: بخش زیادی از گندم استان بوشهر مربوط به کشت دیم است که به علت کاهش بارندگی‌ها در فصل پائیز و زمستان، محصول اراضی گندم دیم استان کاملا از بین رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر سطح زیر کشت گندم در اراضی دیم استان بوشهر را ۷۹ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کل محصولات این بخش از بین رفته است و برداشتی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان بوشهر زیر کشت آبی گندم رفته است، خاطرنشان کرد: از نیمه دوم فرودین برداشت محصول در این اراضی آغاز می‌شود که حدود ۴۵ هزار تن محصول از این اراضی برداشت خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر