پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۲۷۳
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۷

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: یکی از آسیب های وارد بر آیین معنوی و پرفضیلت اعتکاف استفاده از فضاهای مجازی است که باید معتفکان از آن دوری کنند.



به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز پنجشنبه در جلسه برنامه ریزی آیین اعتکاف در این شهرستان افزود: مشغول شدن معتکفان به فضای مجازی سبب خواهد شد که از فضیلت های این آیین بهره کمتری ببرند و باید محدودیت هایی در این زمینه اعمال شود.

وی گفت: متولیان امر باید در زمان برپایی آیین اعتکاف طوری برنامه ریزی کنند که معتکفان از فضای مجازی فاصله گرفته تا اثر و اهداف این آیین بخوبی تحقق یابد.

امام جمعه گناوه اظهارکرد: حمایت فرهنگی و تامین امنیت از آیین اعتکاف وظیفه ماست که در دستورکار قرار دارد.

امام جمعه گناوه افزود: برگزاری آیین اعتکاف یکی از برکات ماه رجب و سنگری در برابر مصون ماندن از تهاجم فرهنگی دشمن است که باید تلاش کنیم زمینه های لازم برای حضور اقشار جامعه از جمله جوانان در آن فراهم شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه گفت: اعتکاف یکی از شعائر اسلامی و حسنه و از الطاف الهی به جامعه است که باید به نحو باشکوهی برگزار شود.

حجت الاسلام آیت اندرزیان افزود: ساماندهی برگزاری آیین اعتکاف تنها بر عهده یک اداره نیست بلکه ستادی است و به حمایت و همکاری همه جانبه نیاز دارد.

وی گفت: دراین شهرستان ظرفیت های خوب فرهنگی از جمله حوزه علمیه خواهران وجود دارد که همواره در برپایی اعتکاف نهایت تلاش و همکاری داشته است.

آیین اعتکاف (ایام البیض) هر ساله از 13 رجب که تقارن با سالروز ولادت حضرت علی (ع) دارد آغاز و 3 روز ادامه دارد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر