پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۶۶۰
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۴

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای بهبود وضعیت آب استان، گفت: دولت متعهد شده سالی ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید آب در استان بوشهر پرداخت کند که تعهد سنگینی است.

مصطفی سالاری

به گزارش فکرشهر از مهر، مصطفی سالاری صبح چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر ضمن تبریک به مناسبت روز ارتش، روز مبعث و روز معلم اظهار داشت: معلمان قشری هستند که می‌توانند سرنوشت جامعه را تغییر دهد. در جامعه‌ای که معلمان مورد تکریم باشند در آن جامعه علم و دانش مورد تکریم قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم به کیفیت آموزش انسان‌ها کمک کنیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته با تلاش همه مسئولان استان بوشهر سال خوبی را پشت سر گذاشتیم، در زمینه آرامش سیاسی و حوزه اجتماعی سال خوبی بود و شاهد بهبود وضعیت بودیم و آرامش یک دستاورد خوب بود که در استان بوشهر محقق شد و زمینه توسعه و عمران و آبادانی را فراهم می‌کند.

استاندار بوشهر ادامه داد: در حوزه شهری و روستایی کارهای بی‌نظیری انجام شد و دستگاه‌های اجرایی هم کارهای خوب و گسترده‌ای انجام دادند و در زمینه طرح هادی و بنیه علمی دانش‌آموزان کارهای خوبی را شاهد بودیم و با همکاری همه دستگاه‌ها کارهایی را رقم زدیم که نتایج مطلوبی در پی داشت.

وی با اشاره به اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بوشهر آماده افتتاح است، بیان کرد: در حوزه درمان کارهای خوبی صورت گرفته است و تعداد تخت‌های بیمارستانی از سال ۹۲ و شروع دولت تاکنون دو برابر شده و به حدود هزار و ۵۰۰ تخت رسیده و تا دو ماه دیگر به هزار و ۶۰۰ تخت می‌رسد و چند پروژه مهم سلامت هم به زودی آغاز می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ محور بزرگراهی را در سطح استان بوشهر در دست اقدام داریم، خاطرنشان کرد: دو طرح در شرف تکمیل و بهره‌برداری است و مابقی نیز با جدیت در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه دو آبشیرین‌کن در استان فعال شده و ساخت چهار آبشیرین‌کن در دست اقدام است، افزود: دولت متعهد شده سالی ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید آب در استان بوشهر پرداخت کند که تعهد سنگینی است که هر ساله هم افزایش می‌یابد. در زمینه مرمت شبکه‌ها و تاسیسات آبرسانی روستایی هم کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه برق در استان بوشهر طی تابستان پارسال مشکلی نداشتیم، افزود: در زمینه تقویت پست‌ها و شبکه‌های برق کارهای خوبی شد و انشاءالله امسال هم مشکلی نخواهیم داشت.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها برای توسعه گردشگری هستیم و ایجاد دهکده‌های گردشگری اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: این طرح‌ها را با رویکرد اشتغال و تولید دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای اجداث پتروشیمی شمال استان بوشهر مجوزهای اصلی اخذ شده است و شروع عملیات اجرایی را شاهد خواهیم بود، اضافه کرد: پتروشیمی دشتستان هم در گام‌های آخر است و هفته‌های آینده عملیات آن آغاز شود.

سالاری با اشاره به اینکه پتروشیمی متانول کاوه و سیمان دشتی به زودی به بهره‌برداری می‌رسند، تاکید کرد: ظرفیت‌های خوبی داریم که به اشتغال ما کمک می‌کند. اولویت را به پروژه‌های عمرانی بدهیم که به بهبود اشتغال کمک می‌کند.

وی بیان کرد: هفته‌های آینده هم برای این پروژه‌ها شاهد سفر وزرا در سطح استان بوشهر هستیم و تلاش می‌کنیم که پروژه‌های خوبی را به مردم تحویل دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر