سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۷۵۹
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۲

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مشکلات ما در حوزه سلامت تنها از طریق اصلاح فرهنگ سلامت و اصلاح سبک زندگی میسر می‌شود.


علیرضا رئیسی

به گزارش فکرشهر از مهر، علیرضا رئیسی صبح یکشنبه در نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی افزود: دانشگاه نه تنها محل تحصیل بلکه محل رشد و تکامل فرهنگ و اعتقادات است و مأموریت برنامه‌های فرهنگی باید تعالی دانشگاه و در نهایت تعالی فرهنگ جامعه باشد.

وی با بیان اینکه در پیمودن مسیر فرهنگی هدف و مقصد باید یکی باشد گفت: قرار نیست همه افراد مثل هم فکر کنند اما هدف و مقصد نهایی باید یکی باشد و همه سلایق و افکار متفاوت از راه‌های مختلف اما در چهارچوب اصول و قوانین جمهوری اسلامی می‌توانند به سوی نقطه هدف حرکت کنند.

رئیس شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در حوزه فرهنگی باید برای همه سلایق برنامه داشته باشیم و سعی کنیم دانشجویان را با هر گرایشی تحت پوشش خود قرار دهیم.

اصلاح فرهنگ سلامت

وی ‌گفت: محیط دانشگاه باید محلی برای جنب و جوش و فعالیت فرهنگی باشد و در برنامه‌ها تحرک و پویایی ایجاد کنیم و در همین راستا کرسی‌های آزاد اندیشی را راه‌اندازی کنیم.

رئیسی با بیان اینکه هرگاه کار را به دانشجویان سپردیم کارها خوب از کار در می آیند افزود: باید از ظرفیت دانشجویان در زمینه های مختلف استفاده کنیم و من می‌توانم ادعا کنم که تشکل‌ها و کانون‌های ما جزو بهترین‌ها درسطح دانشگاه های کشور هستند و از این دوستی و صمیمیتی که در بین دانشجویان است به عنوان یک فرصت بزرگ باید استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: مشکلات ما در حوزه سلامت تنها از طریق اصلاح فرهنگ سلامت و اصلاح سبک زندگی میسر می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: به فرهنگ باید نگاه جامع داشت زیرا مشکلات ما در حوزه سلامت تنها از طریق اصلاح فرهنگ سلامت و اصلاح سبک زندگی و پرهیز از فرهنگ های وارداتی میسر می شود.

کیفیت برنامه‌های فرهنگی مد نظر باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تشکر از معاون دانشجویی فرهنگی و دبیر جشنواره فرهنگی هشتم به خاطر برگزاری جشنواره فرهنگی در دانشگاه گفت: جشنواره فرهنگی یک کار فوق العاده و بی‌نظیر بود و در میان دانشجویان جنب و جوش خاصی ایجاد کرد؛ اما باید در جشنواره فرهنگی علاوه بر کمیت، کیفیت نیز مد نظر قرار گیرد و برای کسب رتبه‌های برتر هدف گذاری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براینکه در تدوین برنامه های فرهنگی باید از نظرات اعضای تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی استفاده شود افزود: برنامه‌ای که ویژه باشد، قابل اندازه گیری باشد، قابلیت دسترسی و دستیابی باشد، واقعی باشد و وابسته و مدت دار باشد این برنامه می‌تواند تا اندازه زیادی کامل و قابل قبول باشد.

رئیس شورای فرهنگی دانشگاه از همه تشکل‌ها و کانون‌ها و مجموعه فرهنگی دانشگاه به خاطر اجرای برنامه‌های فرهنگی در سال ۹۵ تشکر کرد و ضمن خوش آمد به سید محسن هاشمی مدیر جدید تعالی فرهنگی دانشگاه، از وی به عنوان فردی مورد اعتماد و دارای تعامل با دانشجویان یاد و اظهار امیدواری کرد: در پیشبرد اهداف فرهنگی دانشگاه موفق باشد.

ثبت بیش از ۸۵۰ اثر هنری و فرهنگی

مدیر دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با اشاره به جشنواره هشتم فرهنگی گفت: حاصل تلاش و زحمات همکاران ما در مدیریت فرهنگی مشارکت تعداد زیادی از دانشجویان در جشنواره فرهنگی بود که نتیجه آن ثبت بیش از ۸۵۰ اثر هنری و فرهنگی در جشنواره هشتم بود که تعدادی از این آثار در مرحله کشوری حایز رتبه های برتر شدند.

محمد مهدی محمدی افزود: یکی ازاهداف فعالیتهای هنری و فرهنگی این است که شرایط برای برگرداندن دانشجویانی که دچار افسردگی شدند و در حاشیه قرار گرفتند به حالت طبیعی فراهم شود و زمینه برای تأمین سلایق گوناگون فراهم شود.

مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی

مدیر جدید تعالی فرهنگی دانشگاه  پزشکی بوشهر نیز با تشکر از اعتماد مسئولان دانشگاه به وی گفت: امیدوارم با همکاری همه مسئولان، کارشناسان و دانشجویان، کارهای فرهنگی به ویژه در بخش جشنواره فرهنگی که کار بسیار دشواری است را به پیش ببریم و بتوانیم حرف‌های همه تشکل‌ها را بشنویم و پاسخ‌های مناسب ارایه دهیم.

 سید محسن هاشمی افزود: یکی از نگرانی‌های من آسیب‌های جدی دانشجویان است که سعی می‌کنیم با مشارکت آنها در برنامه های هنری و فرهنگی از این آسیب‌ها بکاهیم.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر