شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۲۵۰
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸

فکرشهر: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: ۱۵۰ نفر از زنان باردار شهرستان گناوه در کلاس‌های آمادگی برای زایمان شرکت کردند.

گناوه زنان بارداری

به گزارش فکرشهر از مهر، علیرضا یوسفی اظهار داشت: ۹۶ کلاس آموزشی توسط ماماهای آموزش دیده در سال گذشته برگزار شده که ۱۵۰ مادر باردار از مراکز خدمات جامع سلامت شهری در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند و آموزش زایمان فیزیولوژیک به آنها داده شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: کلاس‌های آمادگی برای زایمان از هفته ۲۰ تا هفته ۳۷ بارداری طی ۸ جلسه برگزار می‌شود.

یوسفی به مزایای کلاس آمادگی برای زایمان اشاره کرد و گفت: کلاس‌های آمادگی برای زایمان، کامل کننده مراقبت‌های معمولی دوران بارداری است، سبب افزایش اعتماد به نفس در مادر و آگاهی از توانمندی او می‌شود، سبب کاهش ترس، اضطراب و کسب آموزش هر چه بیشتر مادر و ارتباط عاطفی و روانی موثر با جنین و متعاقب آن سلامت روحی نوزاد در آینده می شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه ادامه داد: شرکت در کلاس‌های آمادگی برای زایمان می‌تواند باعث کاهش مدت زمان زایمان طبیعی و در نتیجه کاهش عوارض ناشی از زایمان طبیعی شود.

وی افزود: در سال ۹۴ تعداد ۱۰۲ مادر باردار در کلاس‌های آمادگی برای زایمان شرکت کرده‌اند که این تعداد در سال ۹۵ به ۱۵۰ مادر رسیده و این نشان‌دهنده کیفیت موارد آموزشی این کلاس‌ها و در نتیجه استقبال مادران باردار از این کلاس‌ها است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر