جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۲۶۶
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

فکرشهر: فرمانده انتظامی شهرستان گناوه از دستگیری سه نفر از اعضای یک باند با ۱۸ فقره سرقت خبر داد.

داریوش مردانی

به گزارش فکرشهر از مهر، سرهنگ داریوش مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: به دنبال افزایش سرقت‌های اماکن و مغازه‌ها در نیمه دوم سال گذشته ماموران پلیس آگاهی به طور ویژه این سرقت‌های نسبتا مشابه را از لحاظ محل سرقت، مشاهدات شکات، وضعیت سارقان دستگیر شده، شیوه و شگرد آنها را مورد تحقیق و بررسی قرار دادند.

وی بیان داشت: برابر بررسی به عمل آمده مشخص شد سارقان بومی بوده و اشرافیت بالایی نسبت به محل‌های سرقت داشته و با اطمینان از عدم حضور مال‌باختگان با شگردهای خاص خود اقدام به سرقت می‌کردند.

مردانی افزود: در ادامه بررسی‌ها دو نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار به نام‌های «ا. پ»  و  «ا . ا» شناسایی و طی عملیاتی هماهنگ دستگیر شدند که در بازجویی‌های خود به هفت فقره سرقت منزل و مغازه، دو فقره سرقت پلاک و ۹ فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان اعتراف کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: سارقان، اموال مسروقه را به مالخران سطح شهر فروخته که آنها نیز شناسایی و مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف شد و با شناسایی آنها توسط مالباختگان به آنان عودت شد و در این حین یک نفر از همدستان سارقان نیز شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در مجموع اموال مسروقه معادل سه میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال بوده که در همین راستا سارقان پس از تکمیل پرونده قضایی و اقرار به بزه های انتصابی با قرار مناسب روانه زندان شد.

مردانی با اشاره به عدم عاقبت‌اندیشی بزهکاران در ارتکاب به جرائم، گفت: همانگونه که سارقان در صدد سرقت هستند پلیس هم در کمین آنهاست و تجربه نشان داده است اغلب سارقان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای در یکی از سرقت‌ها بدام می‌افتند و این افراد زندگی پر دغدغه و آسیب‌پذیری دارند لذا نیاز است فرزندان خود را پیرامون عواقب جرائم آموزش دهیم تا با عاقبت اندیشی در معرض اینگونه آسیب‌ها قرار نگیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر