چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ طرحی که برای چندمین بار اجرا می شود:
به گزارش فکرشهر، تا کنون چندین بار برای ساماندهی این محل اقدام شده که آخرین آن در خردادماه 91 و با همکاری ارگان های مختلف شهرستان دشتستان بود، ولی این طرح نیز بعد از ...
کد خبر: ۳۳۴۱
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

فکرشهر: بازار روز برازجان که به زعم همه ی مردم و مسئولین استان بوشهر ارزان ترین بازار استان می باشد، سال هاست که با معضلی به نام دستفروشان گریبان گیر است.

در کنار این دستفروشان، مغازه داران نیز از فرصت استفاده کرده و پا را از محدوده ی خود فراتر نهاده و هم ردیف دست فروشان در فضای بازار که قانونا به مشتری ها و برای عبور و مرور مردم است، جولان می دهند.

به گزارش فکرشهر، تا کنون چندین بار برای ساماندهی این محل اقدام  شده که آخرین آن در خردادماه 91 و با همکاری ارگان های مختلف شهرستان دشتستان بود، ولی این طرح نیز بعد از چند ماه و با آن چه که بخش خصوصی همکار در این طرح، عدم همراهی مسئولین برای رفع مشکلات عنوان شد، با تعطیلی بازارچه ی ایجاد شده در محله ی خضر، به طرحی شکست خورده تبدیل شد تا وضعیت بازار به شکل سابق خود بازگردد.

[[{"fid":"2417","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

حالا و برای چندمین بار، شهرداری و شورای شهر برازجان برای ساماندهی مهم ترین محل عمومی دشتستان اقدام کرده و با ایجاد یک بازارچه در ضلع غربی بازار روز برازجان، قرار است کار انتقال دست فروشان را از صبح فردا آغاز نماید.

شهردار برازجان پیرامون اجرای این طرح به فکرشهر گفت: از آذرماه سال گذشته و چند هفته بعد از ورودم به شهرداری، ساماندهی بازار روز را در برنامه قرار دادم.

ماشاالله احمدی ادامه داد: به همین منظور تا کنون 10 جلسه با ارگان های مختلف برگزار کرده ایم که آخرین آن با حضور آقای فرماندار بوده و جزییات اجرای طرح را در آن نشست مصوب نمودیم.

وی توضیح داد: بازارچه ای در قسمت غربی بازار و نرسیده به بازارچه ی ماهی و میگوی برازجان با 60 غرفه ایجاد نموده ایم.

مهندس احمدی اظهار داشت: مکان بازارچه را برای یک سال با مبلغ ماهی 2 میلیون تومان از بخش خصوص کرایه کرده ایم که این قرارداد قابل تمدید می باشد و برای ساماندهی آن نیز بیش از 30 میلیون تومان هزینه کرده ایم.

شهردار برازجان در پاسخ به سوال فکرشهر پیرامون امکانات لازم برای غرفه داران نیز گفت: در بازارچه ی جدید مشکل آب و برق و فاضلاب حل شده و از فردا، دوم تیرماه، کار انتقال دستفروشان به بازارچه را آغاز خواهیم کرد.

احمدی با بیان این که در خود بازار مغازه ای را به عنوان دفتر ساماندهی به این طرح اختصاص داده ایم و کانکس اضافی در محل نگذاشته ایم، ادامه داد: ما در کل بازار 45 دستفروش داریم که از 28 خردادماه که فراخوان ثبت نام برای غرفه ها آغاز شد تا امروز که اول تیرماه می باشد، 30 نفر از آنان خودشان ثبت نام کرده اند و مذاکره با مابقی دستفروشان نیز ادامه دارد.

وی پیرامون مبلغ کرایه ی غرفه ها نیز ابراز داشت: طبق اساس نامه ای که تهیه شده و به تایید نیز رسیده، هر متر مربع از غرفه ها را روزانه 500 تومان کرایه می دهیم.

[[{"fid":"2418","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

این مسئول پیرامون خروج غیر مجاز مغازه داران از محدوده ی خود نیز توضیح داد: قرار شده به هر مغازه دار تا یک متر جلوی مغازه اش را کرایه بدهیم که بدین منظور خط کشی محدوده ها نیز انجام شده است. 

مهندس احمدی افزود: طبق صحبت هایی که با مسئول اصناف دشتستان، نماینده ی بازار، مسئول صنف میوه و تره بار و نیروی انتظامی انجام شده، ابتدا با مذاکره سعی می کنیم با متخلفان برخورد کرده و دستفروشان را انتقال دهیم و اگر مذاکره به جایی نرسید، پس از ارسال تذکر کتبی، با متخلفان قانونی برخورد خواهیم نمود.

وی ابراز امیدواری نمود با اجرای این طرح بازار روز برازجان ساماندهی شده و دیگر به وضعیت کنونی برنگردد.

[[{"fid":"2419","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر