سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۵۲۳
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۳

فکرشهر: مدیر کمیته امداد شهرستان گناوه از حمایت ۲۵۰ فرزند یتیم زیر ۱۸ سال در این شهرستان خبر داد و گفت: در دو سال اخیر ۷۸۲ حامی کودکان یتیم جذب شده است.

طرح اکرام ایتام - کراپ‌شده

به گزارش فکرشهر از مهر، مرداد شمس‌الدینی صبح سه‌شنبه در همایش تجلیل از خیرین و حامیان اکرام ایتام این شهرستان، اظهار کرد: سه هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر هشت هزار نفر تحت حمایت این نهاد هستند که سالانه در ۴۰ سرفصل با هدف توانمند سازی به آنها خدمات ارائه می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی امداد توانمندسازی خانواده‌ها است که بر اساس نیازها شناسایی و اولویت‌بندی می‌شوند تا آنان به خودکفایی و خوداتکایی برساند.

شمس الدینی یادآور شد: ۲۵۰ یتیم زیر ۱۸ سال در شهرستان گناوه تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان قرار دارند که ۱۶۶ نفر آنان در شهر و باقیمانده در روستاها هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان گناوه با بیان اینکه در دو سال اخیر ۷۸۲ حامی کودکان یتیم جذب شده است، گفت: ۲۹۳ نفر از آنان زن و ۴۸۹ نفر مرد هستند که هم اکنون ۴۲۸ نفر از آنها فعالیت خیلی خوبی دارند و کمک های خوبی را به امداد و فرزندان مددجوی تحت حمایت کرده‌اند.

شمس الدینی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال از محل مشارکت خیرین، به مددجویان یتیم به صورت نقدی و غیرنقدی پرداخت شد.

وی اهدای یخچال، کولرگازی، لباسشویی، کمک تعمیرات مسکن، فرش و جهیزیه را از جمله کمک‌های حامیان به افراد یتیم عنوان کرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان گناوه به حوزه  طرح‌های اشتغال و خودکفایی این نهاد اشاره کرد و گفت: این نهاد پارسال ۲۲۰ طرح اشتغال زایی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان اجرا کرد.

وی افزود: این طرح‌ها از طرح‌های موفق و نمونه استانی و شهرستانی شناخته شده‌اند و در اجرای آنها نظارت‌های مستمری صورت گرفته است و به منظور بازدهی این طرح ها، ۶۷۶ مورد آموزش و بیش از ۳۵۰۰ نظارت انجام شد که همگی آنان مستندسازی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر