جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت آزمایشگاهی استاندارد مناسب در این استان، از پروژه های دانشجویی با رویکرد کاهش هزینه آزمون های مورد نیاز دانشجویان درزمینه پایان نامه و طرح های تحقیقاتی با موضوع های مرتبط با استاندارد حمایت می شود.به گزارش فکرشهر، محمدرحیم بهره مند در حاشیه نشست گسترش همکاری های صنعت و دانشگاه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: پس از تبادل نظر و تشریح ظرفیت های عملیاتی استاندارد و دانشگاه آزاد اسلامی، زمینه های همکاری با توجه به توانمندی های موجود بررسی و در اجرای مباحث مورد توافق طرفین، تفاهم نامه همکاری مشترک منعقد خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۷۰
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۵

فکرشهر: مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت آزمایشگاهی استاندارد مناسب در این استان، از پروژه های دانشجویی با رویکرد کاهش هزینه آزمون های مورد نیاز دانشجویان درزمینه پایان نامه و طرح های تحقیقاتی با موضوع های مرتبط با استاندارد حمایت می شود.

به گزارش فکرشهر، محمدرحیم بهره مند در حاشیه نشست گسترش همکاری های صنعت و دانشگاه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: پس از تبادل نظر و تشریح ظرفیت های عملیاتی استاندارد و دانشگاه آزاد اسلامی، زمینه های همکاری با توجه به توانمندی های موجود بررسی و در اجرای مباحث مورد توافق طرفین، تفاهم نامه همکاری مشترک منعقد خواهد شد.

وی اضافه کرد: براساس تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد با وزارت علوم تدوین هر استاندارد ملی برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها به عنوان یک تحقیق علمی محسوب می شود و برگزاری دوره های آموزشی برای آنان در زمینه آشنایی با فرآیند تدوین استانداردهای ملی و بین المللی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

بهره مند ادامه داد: به دنبال گرفتن تایید صلاحیت درزمینه استقرار حداقل یکی از کمیته های فنی متناظر ایزو و راه اندازی شبکه آزمایشگاه های علمی ایران (طرح شاعا) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر هستیم.

وی بیان کرد: برنامه ریزی برای هدفمندسازی طرح های تحقیقاتی، پایان نامه ها و کارآموزی دانشجویان دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی همراه با ایجاد زمینه استفاده از نتایج آن ها در رشد صنعت و ارتقای کیفیت محصولات، ایجاد زمینه مناسب برای حمایت و انجام طرح های تحقیقاتی که منجربه تدوین استاندارد ملی ایران شود نیز در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

بهره مند افزود: همچنین برای استفاده از دانش علمی استادان در زمینه پایش، عارضه یابی و بررسی وضعیت کیفی محصولات تولیدی استان بوشهر و ارایه مشاوره به واحدهای تولیدی برای ارتقای کیفیت محصولات و استانداردسازی آن در دست اقدام است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر