دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۲۸۰
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: کارگاه آموزشی نیازسنجی سلامت جامعه با حضور سرپرستان و کارشناسان مراکز خدمات جامع سلامت شهر برازجان در محل سالن آموزش و ارتقای سلامت برگزار شد. 

به گزارش فکرشهر به نقل از معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، ماریا خویشدوست گفت: مهمترین و و اولین گام در برنامه ریزی در همه سازمان ها بررسی و شناخت نیازهای آن سازمان می باشد و برنامه ای که از دیر باز مورد توجه برنامه ریزان بوده و موجب افزایش کارایی واثر بخشی میشود ،نیازسنجی می باشد.

خانم خویشدوست ضمن اشاره ،تعاریف نیاز و ارتقای سلامت در خصوص طبقه بندی نیازها  و ضرورت نیازسنجی سلامت در حوزه بهداشت و درمان مطالبی را بیان کرد.

در ادامه کارشناس مسئول واحدآموزش و ارتقای سلامت ،اصغر عباسپور اظهار داشت ، در رویکرد جدید برنامه نیازسنجی سلامت جامعه  با مشارکت مردم انجام میشود و مشکلات از سطوح پایین تا سطح بالا شناخته میشوند و بر اساس این مشکلات نیازها  اولویت بندی و برنامه مداخله ای برای آنها اجرا میشود.

وی همچنین گفت: نیازسنجی در دو سطح  روستایی و شهری از ابتدای خرداد ماه اجرا می شود و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت با تشکیل سه تیم سلامت،مسئولین و معتمدین و سرخوشه ها به فهرست کردن نیازها می پردازند .

ایشان در این جلسه آموزشی تمامی مطالب مربوط به برنامه نیازسنجی سلامت جامعه را به سرپرستان وکارشناسان بیان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر