شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۳۰۲
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به نبود بازار فروش مناسب محصولات صنایع دستی، بازاریابی در این زمینه از اولویت های این معاونت است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، ارغوان مهدی زاده افزود: برای فعال سازی صادرات صنایع دستی برنامه ای با گمرک بوشهر تدوین می شود. 

وی اضافه کرد: برهمین اساس درصددیم اتاق بازرگانی صنایع دستی در گمرک با هدف معرفی و آشنایی تاجران با محصولات صنایع دستی استان و بازاریابی برای این محصولات در کشورهای دیگر انجام شود. 

مهدی زاده اظهار کرد: تشویق صنعتگران بخش صنایع دستی به ایده پردازی و روان سازی ثبت ایده به نام آنها با توجه به توانمندی فعالان این بخش از جمله دیگر برنامه های معاونت صنایع دستی در استان بوشهر است. 

وی بیان کرد: با توجه به نقش صنایع دستی در ایجاد شغل و درآمد بویژه در مناطق روستایی باید با فراهم کردن زمینه لازم و برطرف کردن بازار فروش محصولات از این فرصت برای ایجاد اشتغال به نحو مطلوبی استفاده شود. 

مهدی زاده گفت: صنایع دستی بعنوان یک فرهنگ و اصالت ازمهمترین بخشهای گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی است که همواره گردشگران به آن اهمیت می دهند. 

وی یادآور شد: با صنایع دستی شاکله هنری، ایده ها و ساختار یک منطقه شناسایی می شود. 

حصیربافی، صنایع دستی دریایی، عبابافی، گلیم بافی با نمادهای مختلف، گبه بافی، معرق ساقه گندم، سفال، زیورآلات از تراش سنگ، چرم، میناکاری روی مس، سفال وخاتم کاری از جمله صنایع دستی استان بوشهر است.

در استان بوشهر 12 هزار و 700 نفر به عنوان صنعتگر صنایع دستی در سامانه ثبت نام کرده اند که سه هزارو 500 نفر از این شمار فعال هستند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر