شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در پاسخ به «فکرشهر»:
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان این که پتروشیمی دشتستان مجوز ندارد، گفت: این پتروشیمی، یک اقتصاد وارونه است...
کد خبر: ۳۴۳۷۰
سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان این که پتروشیمی دشتستان مجوز ندارد، گفت: این پتروشیمی، یک اقتصاد وارونه است.

حسین دلشب در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست در پاسخ به سوال خبرنگار فکرشهر درباره سرانجام پتروشیمی دشتستان، گفت: پتروشیمی دشتستان جزء واحدهایی است که درباره آن باید ارزیابی زیست محیطی انجام می شد.

وی ادامه داد: کارگروه، نتایج به دست آمده را مطالعه و ارزیابی کرده و برای کارشناسی به سازمان محیط زیست به تهران فرستاده است.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر، با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست در سال های گذشته در بحث استقرار واحدهای صنعتی بزرگ به شدت سخت گیری کرده است، ادامه داد: ما نظرات کارشناسی و تخصصی خودمان را در رابطه با پتروشیمی دشتستان به سازمان محیط زیست اعلام کرده ایم و هیچ گاه در بحث محیط زیست سیاسی کاری نکرده ایم.

 دلشب با بیان اینکه اولویت اصلی برنامه ششم توسعه، محیط زیست است، گفت: محیط زیست مثل یک کشتی می ماند که به همه مربوط می شود و اثرات آن برای همه است.

وی با تاکید بر اینکه پتروشیمی دشتستان مجوز ندارد، اظهار کرد: اگر مسائل زیست محیطی و فنیِ مورد نظر محیط زیست، در نظر گرفته نشود به هیچ وجه مجوز فعالیت پتروشیمی داده نمی شود.

دلشب افزود: وقتی یک واحد اقتصادی فعالیت کند و برای مردم درآمد ایجاد شود اما در عوض مردم همین درآمد را بخواهند خرج بیماری های ناشی از فعالیت همان واحد اقتصادی بکنند چه ارزشی دارد؟ این که یک اقتصاد وارونه است!!

این مسوول، همچنین در ارتباط با طرح حفاظت از پلنگ ایرانی در شهرستان دشتستان نیز در پاسخ به فکرشهر، گفت: با استفاده از کارشناسان و افراد محلی این طرح در حال اجراست و استان بوشهر، نخستین استانی است که خسارت های وارده توسط پلنگ ایرانی را پرداخت کرده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فکرشهر مبنی بر خاموشی ایستگاه سنجش آلودگی در برازجان به خصوص در روزهای گرم و روزهای آلوده ای مثل وجود ریزگردها در هوا نیز گفت: هرچند که بودجه ما کم است، ولی یک نفر را به عنوان مسئول ایستگاه ها گذاشته ایم که هر روزچک می کند و اگر دستگاهی هم خاموش بوده، به خاطر مشکلات برق است.

او با بیان این که در این مدت بارها به وزارت کشور و شهرداری ها نامه زده ایم که سالی 10 میلیون تومان برای نگه داری این استگاه ها به ما بدهند، که ان هم صرف هزینه های نگه داری و برقشان می شود، ولی تا کنون هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم!

وی در رابطه با فروش پرندگان در جمعه بازارها نیز به فکرشهر گفت: همکاران ما در بازار هستند و با متخلفان برخورد می کنند؛ همین هفته پیش فردی در برنامه دیوار اقدام به آگهی فروش کبک کرده بود که با هوشیاری ماموران ما دستگیر شد.

دلشب با اشاره به اینکه بودجه سازمان محیط زیست نسبت به ارگان های دیگر بسیار ناچیز است، اظهار کرد: ما پارسال در طرح پایش حتی ریالی هم دریافت نکرده ایم، در حال حاضر ما 274 نفر نیرو که در چارت سازمانی ثبت شده، کم داریم و با وجود بودجه ای که در اختیار نداریم، توقعات نیز از ما خیلی بالاست.

 

نظرات بینندگان
هاشم
|
-
|
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹
این همه صنایع پتروشیمی در نقاط مختلف جهان و ایران فعالند . و موجب اشتغال وپیشرفت منطقه ازجمله احداث راه آهن راه فرودگاه بیمارستان مراکز خرید گردشگری تفریحی کسب وکار شده اند فقط برای دشتستان دیلم که هیچ امکاناتی ندارند وازهمه نظرمحروم با آماربالای بیکاری محیط زیست مجوز نمی دهد مگرخورچندمتری لیلیان دیلم ازخورموسی چندصدکیلومتری که زیستگاه ماهیان وپرندگان خلیج فارس است مهم تراست .چرا خوزستان از صنایع پتروشیمی استقبال میکند اما بوشهرمخالفت . 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر