يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۷۹۲
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از احتمال وقوع حریق در مراتع استان با شروع فصل گرما خبر داد و گفت: باید از روشن کردن آتش در محل های مستعد خودداری شود.

حریق در مراتع

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سهیل مهاجری صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل تابستان و گرمای کم سابقه دراستان بوشهر اظهار داشت: بیش از یک میلیون هکتارمراتع در استان بوشهر وجود دارد که با توجه به پوشش گیاهی سال گذشته و بارندگی هایی که شاهد بودیم اکنون در معرض آتش سوزی قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۵ درصد مساحت استان را مراتع تشکیل می‌دهند که طی فصل جاری علف‌های این اراضی کاملا خشک شده‌اند و گیاهان مرتعی نیز قابل اشتعال هستند و ما نسبت به هرگونه بی‌احتیاطی و یا کوچکترین جرقه آتش در مراتع هشدار می‌دهیم.

جلوگیری از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها

مهاجری تصریح کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی در سراسر استان برای جلوگیری از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها آماده هستند اما همه دستگاه‌ها و مردم شریف استان می‌بایست نسبت به  بروز هرگونه اقدامی که منجر به آتش سوزی میشود هوشیار باشند.

وی سه مورد آتش‌سوزی در سال گذشته در مراتع و جنگل‌های استان و یک مورد نیز در سال جدید، از جمله اتفاقاتی از این دست دانست و اظهار داشت: آمادگی لازم برای اطفای حریق در همه این موارد وجود داشت و ماموران یگان حفاظت این اداره و نیروهای مردمی و علاقمنمدان به محیط زیست همه در کنار هم بودند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه فرهنگ‌سازی به مردم می‌تواند برای جلوگیری از بروز حریق در مراتع و جنگل‌ها اثرگذار باشد، افزود: همه مردم و کسانی که برای تفریح به مراتع و مراکز جنگلی مراجعه می‌کنند باید از روشن کردن آتش در محل های مستعد خودداری کنند.

مردم همراهی کنند

وی ادامه داد: اگر مراتع و یا پوشش‌های گیاهی استان از بین بروند ضمن وارد آمدن آسیب به محیط زیست، دام‌ها نیز با مشکل مواجه خواهند شد بنابراین باید در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و خطراتی همچون آتش‌سوزی کوشا باشیم.

 مهاجری اظهار داشت: مردم و گردشگران در صورت مشاهده حریق در مناطق کوهستانی، مراتع و یا جنگل‌های استان، مراتب را به ادارات و یا مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در سراسر استان اطلاع دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر