جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۸۰۵
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

فکرشهر: معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری دیلم گفت: اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به این شهرستان در سال جاری براساس پروژه های اولویت دار دستگاه های اجرایی توزیع خواهد شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمد طاهری افزود: توزیع اعتبارات عمرانی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان براساس 14 شاخصه اصلی انجام می شود که مهم ترین آن جمعیت، مساحت و درجه محرومیت است.

وی اظهارکرد: دیگر شاخص ها شامل مساحت اراضی کشاورزی، باغات، مناطق تحت مدیریت حفاظت شده، وسعت مراتع، تعداد روستاهای بالای 20 خانوار، طول شبکه های زیرساختی (آب، برق، گاز، مخابرات)، تعداد مشترکان دستگاه های تامین کننده زیرساخت های اساسی، طول راه های ارتباطی اصلی و روستایی است.

طاهری گفت: اعتبارات توزیع شده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر و کمیته برنامه ریزی شهرستان ها شامل ردیف های اعتباری3 درصد نفت و گاز و استانی است و دیگر ردیف های اعتباری همچون ماده 180، حوادث، عوارض آلایندگی و 27 درصد مالیات بر ارزش افزوده براساس سهم شهرستان ها تعیین و اعلام خواهد شد.

وی افزود: در سهم اعتباری سال جاری براساس الزامات لایحه بودجه که بزودی در کمیته برنامه ریزی براساس اولویت های شهرستان توزیع خواهد شد شامل سرفصل های 5 تا 8 درصد طرح های هادی روستایی، 10 درصد توسعه شبکه های آبرسانی روستایی و شهری، 1 درصد طرح های حوزه بسیج، یک درصد حوزه های علمیه و 10 درصد پروژه های احداثی جدید است که باید تا پایان سال 97 به اتمام برسند. 

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری دیلم یادآورشد: مابقی سهم اعتبارات نیز به تکمیل طرح های نیمه تمام، پرداخت مطالبات و اعتبارات تخصیص نیافته سال گذشته اختصاص می یابد.

وی افزود: با توجه به افزایش ردیف اعتباری 2درصد نفت و گاز به 3 درصد انتظار می رود سهم شهرستان نیز به تناسب درصد سهم استانی به نسبت سال گذشته در حوزه اعتبارات عمرانی امسال افزایش یابد.

وی گفت: با گردآوری و دریافت اولویت های دستگاه های اجرایی شهرستان بزودی کمیته برنامه ریزی شهرستان تشکیل و اعتبارات یاد شده توزیع خواهد شد. 

طاهری با تقدیر از مساعدت استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر به این شهرستان باوجود پایین بودن شاخص های اصلی توزیع اعتبارات بویژه شاخص جمعیتی این شهرستان افزود: امیدواریم در سایر ردیف های توزیع اعتبارات در طول سال نگاه مبتنی بر عدالت محوری را در توزیع اعتبارات برای کمک به توسعه همه جانبه شهرستان دیلم شاهد باشیم.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری دیلم گفت: این شهرستان به لحاظ شاخص جمعیتی براساس سرشماری اخیر عمومی نفوس و مسکن در سال 95 دارای 34 هزار و 828 نفر است که از این مجموع 29 هزار و 955 نفر در بخش مرکزی و مرکز شهرستان (شهر دیلم) و 4 هزار و 873 نفر در بخش امام حسن و مرکز این بخش (شهر امام حسن) سکونت دارند. 

شهرستان دیلم در 200 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر قراردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر