دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۹۳۲
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با اقدامات صورت گرفته و برنامه‌هایی که اجرا شده، گونه‌های حیوانی در مناطق شکارممنوع استان بوشهر رو به افزایش است.

به گزارش فکرشهر، حسین دلشب در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در راستای حمایت از محیط زیست استان بوشهر اقدامات و طرح‌های خوبی اجرا شده است و حمایت از گونه‌های مختلف جانوری در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه منطقه حفاظت‌شده مند و منطقه خارگ به عنوان مهم ترین زیستگاه‌های آهو در استان بوشهر محسوب می‌شوند، بیان کرد: برای حفظ این گونه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در سطح استان دو منطقه شکار ممنوع داریم که شامل منطقه کوه مند و منطقه کوه سیاه در بخش بوشکان دشتستان است.

وی با بیان اینکه منطقه مند به عنوان یکی از زیستگاه های مهم کل و بز محسوب می‌شود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد کاهش این گونه‌های حیوانی درا ین منطقه بودیم ولی با آگاه‌سازی جامعه محلی و اقدامات صورت گرفته هم‌اکنون شاهد افزایش جمعیت این گونه‌ها هستیم.

دلشب با اشاره به ایجاد آبشخورگاه‌های متعدد برای گونه های جانوری در منطقه کوه سیاه در بخش بوشکان، افزود: این اقدامات باعث افزایش تعداد گونه‌ها در این منطقه شده است.

وی به اهمیت بالای حضور و مشارکت مردم در طرح‌های زیست‌محیطی اشاره کرد و ادامه داد: طرح اجتماع محور حفاظت از پلنگ ایرانی را با مشارکت جوامع محلی اجرایی کردیم، کتابخانه راه‌اندازی شد و دوربین‌های تله‌ای نصب کردیم که نقش مهمی در حفاظت از پلنگ داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر