دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در گفت و گو با «فکرشهر»:
فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان می گوید طرح قلب سالم که پیش از این در بیمارستان برازجان انجام می شد، در فعالیت های مراکز بهداشتی ادغام شده است...
کد خبر: ۳۵۰۶۹
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان می گوید طرح قلب سالم که پیش از این در بیمارستان برازجان انجام می شد، در فعالیت های مراکز بهداشتی ادغام شده است.

حسین دارابی در گفت و گو با فکرشهر، در پاسخ به این سوال که «چرا بخش قلب سالم از بیمارستان برازجان حذف شده»، توضیح داد: طرح قلب سالم در زمان آغاز، به عنوان یک طرح غربالگری برای شناسایی افرادی که عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی دارند انجام می گرفت، و در مراکز انجام نمی شد.

وی ادامه داد: بعد از این که یکی از فعالیت ها و اقدامات طرح تحول نظام سلامت، شناسایی گروه های پر خطر بیماری های قلبی عروق قرار گرفت که هم اکنون هم در گروه های سنی مختلف در حال انجام می باشد، پرونده ها به مراکز بهداشتی منتقل شد و اگر در بیمارستان باقی می ماند، موازی کاری می شد.

دارابی افزود: اکنون در تمام مراکزمان، مشاورز تغذیه و و مشاور بهداشت روان وجود دارند و به همین دلیل، وجود یک مرکز مجزا به نام قلب سالم دیگر نیاز نبود و به همین دلیل، پرونده ها را به مراکز تحت پوشش هر منطقه ارجاع داده ایم.

او اضافه کرد: بعد از انتقال پرونده ها، برای مدتی افرادی در محل مانند تا به مراجعین توضیحات لازم را ارایه کنند و این اطلاع رسانی به صورت موردی انجام شده است ولی برای همه نبوده و لذا لازم است که بار دیگر اطلاع رسانی انجام دهیم؛ لذا بیماران بر اساس محل سکونتشان باید ببینند تحت پوشش کدام مرکز هستند و بر همان اساس، به مرکز بهداشتی و درمانی محل سکونتشان مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر