چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۱۷۱
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به لانه‌گزینی و زادآوری ۱۰۰ هزار پرنده در جزیره نخیلو گفت: جزیره نخیلو در شهرستان دیر امسال شرایط مناسبی برای زادآوری پرندگان دارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حسین دلشب اظهار داشت: جزیره نخیلو یکی از جزایر خالی از سکنه در استان بوشهر است که محل مناسبی برای حضور پرندگان است و به عنوان محل زیست و زادآوری پرندگان محسوب می‌شود.

وی از اجرای عملیات پایش وآماربرداری از پرندگان جوجه آور تابستان گذران در این جزیره خبر داد و اضافه کرد: این عملیات هفته گذشته توسط محیط‌بانان و کارشناسان محیط زیست استان انجام شد.

دلشب اضافه کرد: جزیره نخیلو محل زادآوری و تابستان گذرانی پرستوهای دریایی است که هر ساله حدود ۱۰۰ هزار قطعه پرنده در این جزیره لانه گزینی و زادآوری دارند و اجرای عملیات آماربرداری و پایش این پرندگان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی از گونه‌های این پرستوهای دریایی به کاکلی کوچک، پرستو دریایی پشت تیره و سلیم خرچنگخوار اشاره کرد و افزود: مهاجرت این پرندگان به نخیلو از فرودین‌ماه آغاز می‌شود و شهریورماه پس از زادآوری و پروازی شدن جوجه‌ها این منطقه را ترک می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به ترویج فرهنگ‌زیست‌محیطی در این منطقه، گفت: با توجه به شرایط مناسب بارندگی در اواخر سال گذشته و عدم بوته‌کنی در این جزیره، شاهد پوشش مناسب گیاهی برای حضور و زادآوری پرندگان در نخیلو هستیم.

وی شرایط این جزیره برای زادآوری پرندگان را حساس خواند و تصریح کرد: هرگونه تردد و عکاسی و بازدید از این منطقه باید با مجوز محیط زیست انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر