يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۲۵۰
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

فکرشهر: آیین روز ادبیات کودک و نوجوان در شهرخورموج برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی روز دوشنبه در این آیین در شهر خورموج گفت: در تقویم کشورمان روز ادبیات کودک و نوجوان خالی بود که ١٨ تیر ماه سالروز درگذشت نویسنده شهیر مهدی آذریزدی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با تایید مصوبه شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شد.

حمید زارعی افزود: وقتی صحبت از ادبیات کودک و نوجوان به میان می آید، نه تنها از اهمیت آن کاسته نمی شود بلکه توجه و نگاه تیز بینانه تری را می طلبد زیرا آینده در دست ها و اندیشه های کودکان و نوجوانانی شکل می گیرد که گاه مورد غفلت واقع می شوند.

وی اضافه کرد: کتا‌ب خواندن نقش مهم در رشد ذهنی و عاطفی کودکان دارد و خواندن کتاب برای کودکان سبب تقویت رابطه کودک با والدین می‌شود و زمینه را برای خلاقیت و تخیل کودک هموارتر می‌کند.

مسئول باشگاه کتاب خوانی رنگین کمان نیز با بررسی آثار و احوال مهدی آذریزدی گفت: آذریزدی به عنوان پرکارترین نویسنده کودک و نوجوان این گروه سنی را وارد دنیای زیبا و اندیشمندانه ادبیات کهن ایران زمین کرد و این نویسنده در چند اثر به یادماندنی به داستان های قرآن کریم و قصه های پیامبران الهی پرداخته است.

سمیه شیرکانی افزود: آثار نویسندگان و فعالان ادبیات کودک و نوجوان و در راس آنها مهدی آذریزدی، حکایت از این دارد که هم نویسندگان و هم میراث ادب و فرهنگ ما قابلیت خلق آثار شایسته و تاثیرگذار را دارند که حمایت مادی و معنوی از آنها ضروری است.

پژوهشگر خورموجی بیان کرد: کتاب خردسالان باید پر از تصاویر با رنگ های شاد و براق و نوشته های کمی داشته باشد زیرا یک تصویر بهتر از هزار کلمه مفهوم را می رساند و برای آموزش و خلاقیت هم تصویر حرف اول را می زند.

سید کوچک هاشمی زاده افزود: کتاب باید محتوای خلاقانه داشته باشد و خواندن آن برای کودک هیجان انگیز و جالب باشد و علاوه بر آن باید اتفاقات در داستان سریع باشد.

وی اضافه کرد: شخصیت های داستان باید بخوبی معرفی شده و برای کودک باور پذیر باشند و مشکلات و مسائل شخصیت های داستان باید مشابه مشکلات و مسائلی باشند که کودک در آن سن با آنها روبرو می شود.

اجرای قصه گویی توسط زهرا آریافر و زهرا محمدی از باشگاه رنگین کمان، نمایش خلاق با برداشت از کتاب مهمان ناخوانده توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خورموج و شعر خوانی فاطمه اسماعیلی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر