پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۲۹۲
سه‌شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۹

فکرشهر: معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: میگوی پرورشی تمام شرایط لازم بهداشتی برای صادرات را دارد و سال گذشته بیش از ۱۵.۲ هزار تن میگو صادر شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، قاسم رضائیان‌ ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: امروز بازدیدی را از مزارع پرورش میگو در بوشهر داشتیم و وضعیت از نزدیک مورد بررسی قرا گرفت.

وی از اجرای برنامه پایش و مراقبت از شیوع و بروز بیماری‌ها در مزارع پرورش میگو خبر داد و اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بیماری‌ها اجرای برنامه‌های آموزشی در مراحل مختلف تولید و پرورش و صادرات نیز در دستور کار است.

معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: دوره‌های آموزشی با موضوع عایت اصول امنیت زیستی در سطح مزارع پرورش میگوی استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های پرورش میگو در خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گلستان، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی نظارت مستقیمی بر فعالیت‌های پرورش میگو در این استان‌ها دارد.

رضائیان بیماری لکه سفید را تهدیدی برای مزارع پرورش میگو عنوان کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری باید مسائلی همچون رعایت اصول بهداشتی، استفاده از منابع تغذیه سالم، رعایت اصول قرنطینه، معدوم سازی و کنترل سریع استخرهای درگیر مد نظر باشد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون هیچ موردی از بیماری‌های میگو در سطح کشور دیده نشده است، افزود: میگوی پرورشی تمام شرایط لازم بهداشتی برای صادرات را دارد و سال گذشته بیش از ۱۵.۲ هزار تن میگو صادر شد.

معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تحت کنترل بودن بیماری تب کریمه کنگو، خاطرنشان کرد: مردم نباید مصرف گوشت را تحریم کنند بلکه باید از مراکز تحت نظارت دامپزشکی محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی از نظارت کامل بر فرآورده‌های گوشتی خبر داد و اضافه کرد: مردم از دست‌فروشان گوشت تهیه نکنند و فقط محصولات و فرآورده‌های گوشتی دارای مهر دامپزشکی را تهیه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر