جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مدیرکل سازمان‌های تخصصی دامپزشکی:
کد خبر: ۳۵۳۰۲
سه‌شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶

فکرشهر: مدیرکل سازمان‌های تخصصی امور بین‌الملل و روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: محصولات لبنی و دامی کشور برای نخستین بار وارد بازارهای اوراسیا شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، صفرعلی ماکنعلی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌هایی بسیار خوبی در حوزه پرورش میگو است و بخش عمده میگوی کشور در این استان تولید می‌شود.

وی به ظرفیت‌های بالای صادرات آبزیان در ایران اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته ایران در ردیف کشورهای دارای مجوز برای صدور ابزیان به اروپا قرار گرفته است.

مدیرکل سازمان‌های تخصصی امور بین‌الملل و روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به ورودی محصولات لبنی و دامی کشور به بازارهای اوراسیا، اضافه کرد: صادرات این محصولات برای نخستین بار انجام شده است که سال گذشته دو هزار تن شیر خشک به روسیه صادر شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ واحد در کشور مجوز صادرات به بازارهای اروپایی را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: واحدهای آبزی پروری می توانند محصولات خود را در بازار اروپا عرضه کنند.

ماکنعلی افزود: کیفیت تمام مواد غذایی گوشتی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، میگو و فرآورده‎های آن مورد آزمایش قرار می‎گیرند که پس از اطمینان از سلامتی آنها مجوز توزیع، عرضه و صادرات ارائه می‎شود.

وی با بیان اینکه توجه به کیفیت مواد غذایی پروتئینی یکی از وظایف دامپزشکی است گفت: کیفیت مواد غذایی نقش مهمی در توسعه سلامتی و پیشگیری از بیماری‎ها دارد که این مهم باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر