دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۳۴۶
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های بعمل آمده دفتر پشتیبانی پایانه های نفتی ایران در شهرستان گناوه در آینده نزدیک تاسیس می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز جمعه در نشست هم اندیشی با فعالان اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شهرستان گناوه در فرمانداری افزود: تاسیس این دفتر قطعی و در این راستا موافقت وزیر نفت و مسئولان مرتبط 
نفتی گرفته شده است.

وی اظهارکرد: موافقت تاسیس شعبه ای از مناطق نفت خیز در شهرستان دیلم نیز گرفته و به زودی مستقر می شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال اسکله پشتیبانی جزیره خارگ ازبوشهر به بندرریگ نیز انجام می شود که می تواند نقش مهمی در توسعه این بندر داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای دهکده گردشگری گناوه ودیلم (از مصوبه های سفر دولت یازدهم به استان بوشهر) در مناطق شمالی استان گفت: باتوجه به محدودیت های ایجادشده در زمین مورد نظر برای احداث دهکده گردشگری گناوه، این دهکده در نقطه دیگری از این شهرستان پیش بینی شده است. 

خدری بیان کرد: براساس تصمیم استاندار بوشهر، زمین دیگری برای اجرای دهکده گردشگری گناوه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح احداث پتروشیمی در شمال استان بوشهرگفت: برای برطرف کردن مشکل اشتغال شهرستانهای شمالی استان بوشهر احداث پتروشیمی در این منطقه است.

وی اظهارکرد: تنها مشکل اجرای طرح پتروشیمی در منطقه شمالی استان مشکلات زیست محیطی است که برای سرعت بخشی در اجرای این طرح نشستهای مختلفی از جمله با رئیس سازمان محیط زیست برگزار شده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم درمجلس شورای اسلامی اظهارکرد: سرمایه گذار و مجوزهای لازم برای اجرای طرح پتروشیمی گناوه آماده و صادر شده و تامین خوراک آن که از سخت ترین موانع آن بود با همکاری وزیر نفت انجام شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح زمینه اشتغال برای یک هزار نفر فراهم و تحولی عظیم در شمال استان به وجود می آید.

خدری در خصوص روند پیشرفت پروژه های راه درشمال استان بوشهر گفت: پروژه راه گناوه به میشان که حدود 45 کیلومتر آن در استان بوشهر است، 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: جاده گناوه -گوره - گچساران به دلایل مشکلا مالی پیشرفت زیادی ندارد که برای جذب اعتبار نشستی با وزیر نفت برگزار شده است.

خدری یادآور شد: برای تکمیل جاده بندر ریگ به گناوه از طرف وزارت نفت 100 میلیارد ریال و 50 میلیارد ریال نیز از محل سفر رئیس جمهوری به این طرح اختصاص می یابد.

وی با اشاره به طرح سد دره امیری در شهرستان دیلم گفت: برای اجرای این طرح تاکنون 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که با اجرا و تکمیل آن حدود 10 هزار هکتار از زمینهای شمال استان از دیم به آبی تبدیل می شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براساس نیاز منطقه یک دستگاه ام .آر .آی پیشرفته برای شهرستان گناوه خریداری می شود.

وی از فعالان اجتماعی و نخبگان شهرستان گناوه خواست هر طرحی که بتواند به توسعه و پیشرفت این شهرستان کمک کند بصورت کارشناسی شده تهیه تا پیگیری های لازم برای تحقق آن در مرکز انجام شود.

دراین نشست 10 تن ازنمایندگان مردم شهرستان گناوه در حوزه های مختلف به مهم ترین نیازها و مشکلات این شهرستان اشاره کردند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در جوارتاسیسات مهم نفتی و گازی قراردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر