جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس بهزیستی دشتستان در پاسخ به «فکرشهر» مطرح کرد:
فکرشهر: رییس سازمان بهزیستی شهرستان دشتستان معتقد است وقت ان رسیده که خیرین به گروه هدف این سازمان نیز توجه کنند و کمک های خود را به جامعه ی تحت پوشش بهزیستی منتقل کنند...
کد خبر: ۳۵۴۰۴
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: رییس سازمان بهزیستی شهرستان دشتستان معتقد است وقت ان رسیده که خیرین به گروه هدف این سازمان نیز توجه کنند و کمک های خود را به جامعه ی تحت پوشش بهزیستی منتقل کنند.

خیرین به سمت بهزیستی بیایند

حمید انصاری ـ پیش از ظهر امروز، یکشنبه، 25 تیرماه 96 ـ در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار فکرشهر، پیرامون میزان اعتبارات بهزیستی دشتستان و کمک های مردمی گفت: بخش عمده ای از اعتبارات ما دولتی است ولی با تکیه بر حمایت های مردمی و لازم است که خیرین بیشتر به این حوزه توجه کنند. 

وی توضیح داد: خیر باید مطلع باشد که همه چیز مسجد و مدرسه ساختن نیست، هر چند این ها نیز لازم است ولی من فکر می کنم به اندازه ی کافی الحمد لله این اماکن ساخته شده؛ و یا الان خیر دیدگاهش این است که برای کمک به محرومین به کمیته امداد رود که البته آن جا هم جای کمک هست ولی بهزیستی هم مکان بسیار خوبی برای جلب مشارکت های مردمی است؛ چرا که کمک هایی که از طرف سازمان به معلولین، زنان بی سرپرست، از کار افتادگان و گروه هدف ما می شود، کافی نیست.

انصاری ادامه داد: آیا می توان یک معلول ضایعه نخاعی که بر بستر افتاده و باید به طور دایم مراقبت شود و البته به وسایل بهداشتی زیادی هم نیاز دارد و خانواده اش هم از بضاعت مالی بسیار بسیار کمی برخوردار است را با فردی که سالم ولی فقیر است، مقایسه کرد؟ کسی که سالم است ولی فقیر است، امکان این را دارد که به چیزی دسترسی یابد ولی کسی که بر بستر افتاده به هیچ وجه نمی تواند به چیزی دست یابد. با یک تسهیلات شغل خانگی شاید بتوان یک زن بی سرپرست را حمایت و توانمند کرد ولی آیا یک معلول عقب مانده ی شدید ذهنی یا معلولی با ضایعه ی شدید نخاعی را می توان توانمند کرد؟

رییس بهزیستی شهرستان دشتستان با تاکید بر این که « یک معلول عقب مانده ی ذهنی یا معلولی با ضایعه ی نخاعی باید تا آخر عمرش تحت مراقبت و نگهداری باشد»، اظهارداشت: بهزیستی توانش را برای کمک می گذارد ولی کافی نیست و اینجاست که جلب مشارکت های مردمی نمود می یابد. پس باید دیدگاه مردم به جامعه ی هدف بهزیستی تغییر یابد.

وی اضافه کرد: ما الان خانوده ی 4 معلولی داریم که از لحاظ مسکن مشکل  دارند. ما کمک می کنیم ولی خود خانواده های هم باید آورده داشته باشند ولی گاهی آن ها هیچ ندارند؛ نه زمینی و نه پولی! خیر می تواند به فرد معلول یا زن پی سرپرست و یا معلول ضایعه نخاعی زمین اهدا کند و یا بحث درمان جامعه ی هدف بهزیستی که هزینه های بسیاری دارد و نقش خیرین در این زمینه می تواند بسیار پر رنگ باشد و به همین منظور شماره حساب کمک های مردمی بهزیستی به شماره ی 2173451106000 نزد بانک ملی موجود است.

هیچ پارکی مناسب معلولین در دشتستان نداریم

حمید انصاری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فکرشهر مبنی بر برنامه هایی برای مناسب سازی معابر و خیابان ها برای معلولین نیز گفت: جامعه ای توسعه یافته است که صد در صد افراد جامعه بتوانند از امکانات جامعه استفاده کنند. معلولین ما متاسفانه در بحث مناسب سازی معابر شهری و ادارات ما با مشکل جدی مواجه هستند. جلساتی برای مناسب سازی در فرمانداری برگزار می شود و به جد پیگیر این قضیه هستیم. بعضی از ادارات مسیر سطح شیبدار را اجرا کرده اند ولی بعضی ادارت خیر.

وی ادامه داد: با فشار ما، اعتباری برای خیابان بیمارستان به عنوان خیابان پایلوت قرار داده شد که 80 درصد کار مناسب سازی برای معلولین در ان انجام شده است و هر دو طرف خیابان برای عبور افراد با ویلچر، هم تقاطع همسطح انجام شده و دیگر سنگ جدول نیست و هم موزاییک ها برای عبور نابینایان برجسته سازی شده است.

این مسوول اضافه کرد: آرزو می کنیم که همه ی خیابان های ما مناسب سازی شوند و این جا نقش شهرداری خیلی پر رنگ است. البته شهرداری باید همکاری دیگری هم بکند؛ در هیچ یک از پارک هایمان مناسب سازی انجام نشده و هیچ پارکی مناسب معلولین نداریم که لازم است این امر هم انجام شود.

ادارات حق استخدامی معلولین را نمی دهند

رییس بهزیستی شهرستان دشتستان در پاسخ به سوال دیگر فکرشهر پیرامون مصوبه 3 درصدی برای به کار گیری معلولین در ادارات نیز گفت: حق یک فرد معلول تحصیل کرده است که بتواند در دستگاه های دولتی استخدام شود ولی متاسفانه آن طور که باید، همکاری نمی شود و ادارت از این افراد برای انجام کارها استفاده نمی کنند.

وی افزود: در چند بانک، معلولین جسمی حرکتی داریم ولی کافی نیست و سایر ادارات همکاری نمی کنند؛ البته ما این موضوع را به استان منتقل می کنیم و مسوولین بالادستی هم پیگیری می کنند
 

نظرات بینندگان
مرضیه
|
-
|
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۶
درودبرجناب آقای انصاری  ایشان بسیار ژرف اندیش ومدبرهستندهمین که یکنفراندیشه ی مردم داری دداشته باشد ومیخکوب صندلی ریاست نشودیک هنربزرگ است که آقایان انصاری درهرپست ومقام به نمایش گذاشتند
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر