دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»؛
فکرشهر: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید که به درخواست محمدباقر سعادت، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، در سفری دو روزه به دشتستان سفر کرده تا مشکلات وام کارآفرینی درخواست کنندگان خصوصا در روستاها را مورد بررسی قرار دهد، در دومین روز سفر خود به بخش های بوشکان و ارم رفت و...
کد خبر: ۳۵۵۴۷
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید که به درخواست محمدباقر سعادت، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، در سفری دو روزه به دشتستان سفر کرده تا مشکلات وام کارآفرینی درخواست کنندگان خصوصا در روستاها را مورد بررسی قرار دهد، در دومین روز سفر خود به بخش های بوشکان و ارم رفت و در نشستی که با حضور فرماندار دشتستان، نماینده ی شهرستان در مجلس، روسای شوراهای بخش و شهر، دهیاران، بخشداران و کارآفرینان این دو بخش برگزار شد، شرکت نمود و پس از شنیدن سخنان، دغدغه ها و مشکلات کارآفرینان، مطالبی بیان داشت.

به گزارش فکرشهر، اهم سخنان مطرح شده در این دو بخش به نقل از محمدباقر سعادت، ارسلان زارع و اصغر نوراله زاده به شرح زیر است:

محمدباقر سعادت ـ نماینده ی مردم دشتستان در مجلس

*در سال های گذشته در بخش های ارم و بوشکان، مسوولین کمتر حضور پیدا کرده بودند و کم کار شده و باید بیشتر کار شود و من همیشه گفته ام هر چه در توان داشته باشم، برای آن ها انجام خواهم داد.

*دولت دوازدهم مطمئنا از تیمی قوی تر، مقتدرتر و جوان تر بهره خواهد برد و امیدواریم شاهد شکوفایی بیشتر باشیم و امید به زندگی به مردم برگردانده خواهد شد.

*تسهیلاتی که صندوق کارآفرینی امید می دهد، نرخ بسیار ارزانی دارد ولی امکانات عزیزانی که در این عرصه فعالیت می کنند، خیلی کم است و جای تقدیر ویژه دارد که با کمترین امکانات و تجهیزات کار می کنند در صورتی که بانک ها، که ساختمان آن ها از کاخ کرملین چیزی کم ندارد، این گونه عمل نمی کنند.

*مطمئنم و باور دارم و با توجه به شناختی که از آقای نوراله زاده دارم، قطعا حضور ایشان منشا خیر برای شهرستان دشتستان خواهد بود و همین که ایشان در این جلسه می توانند قول قطعی دهند تا کارها انجام گیرد، بسیار خوب است.

ارسلان زارع ـ فرماندار دشتستان

*با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شد و برنامه دولت دوازهم نیز هست، با کمک یکدیگر به اشتغال کمک خواهیم کرد.

*قطعا صندوق کارآفرینی نقش ویژه ای در ایجاد اشتغال دارد تا بتوانیم بیکاری را تک رقمی کنیم.

*از برنامه هایی که اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدهند، استقبال خواهیم کرد و با تزریق اعتبارات خوب و مناسب به صندوق کارآفرینی و توجه به مشاغل خانگی زنان، این مسائل مرتفع خواهد شد.

*فاز اول حل مشکل تلفن همراه اول و ایرانسل، در بخش ارم تا هفته دولت افتتاح خواهد شد.

*احداث شهرک گلخانه ای در بخش ارم نقش قابل توجه ای در اشتغال جوانان این بخش خواهد داشت.

اصغر نوراله زاده ـ مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید

*نکته بسیار جالب در استان بوشهر و خصوصا شهرستان دشتستان این بود که همه از ظرفیت ها گفتند و کسی بحثی از محرومیت نگفت.

*در بخش ارم و نقاطی مثل خیرک می توان برای گردشگری هیجانی استفاده کرد که احتیاج به هزینه بالایی نیز ندارد و مورد توجه همه نیز می باشد.

*باید ببینیم که از همین محیط، آب و هوا و مناظر طبیعی چگونه می توان پول درآورد.

*امکانات و منابع درآمدزایی در زمینه گردشگری باید هدف کشوری و جهانی را دنبال کنند، نه جذب گردشگران شهرستان یا استان.

*صنایع دستی ظرفیت بسیار خوب اشتغال زایی است و نمایندگان مجلس به تازگی قانون حمایتی خوبی در ۷ ماده مصوب کرده اند که د صورت اجرایی شدن، تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

*اگر سازمان صنعت، معدن و تجارت یا شهرداری حمایت کند، ما حاضریم از بازارچه های فروش محصولات حمایت کامل کنیم.

*در زمینه کشاورزی، تاکید ما بر گلخانه است و از کشاورزی سنتی استقبال و حمایت نمی کنیم و باید به گلخانه های مدرن روی آورد. می توانند کشت گیاهان دارویی را انجام دهند و ما نیز حمایت می کنیم، اما کشت سنتی با مشکلات آب فعلی میسر نیست.

*بحث خرما را در کارگاه های کوچک به طور خوبی پوشش و حمایت خواهیم کرد

*برای این شهرستان امتیازات ویژه ای در نظر خواهیم گرفت و از امروز به بعد سعی می کنیم اگر کسی تسهیلات خواست و شرایط داشت، دیگر دغدغه نداشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر