جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از ساماندهی و شناسنامه دار کردن پایگاه های خبری در این استان خبر داد.به گزارش فکرشهر، حمیده ماحوزی در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد، بازار و مکان های عمومی است.وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نمایشگاه کتاب قرآنی با حضور ناشران کشوری و استانی در طول ماه مبارک رمضان در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی برپا خواهد کرد.
کد خبر: ۳۵۸۴
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۸

فکرشهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از ساماندهی و شناسنامه دار کردن پایگاه های خبری در این استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، حمیده ماحوزی در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد، بازار و مکان های عمومی است.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نمایشگاه کتاب قرآنی با حضور ناشران کشوری و استانی در طول ماه مبارک رمضان در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی برپا خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه نزدیک به یک هزار 500 وب سایت، وبلاگ و سایت خبری در استان بوشهر فعالیت دارند، تصریح کرد: سایت های خبری استان بوشهر باید برای قانونی شدن فعالیتشان با مراجعه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن معرفی و تشکیل پرونده، طی مراحل قانونی مجوزهای لازم را اخذ کنند.

ماحوزی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برای صدور مجوز فعالیت سایت های خبری در استان هیچ گونه مشکلی ندارد، عنوان کرد: ساماندهی و مجوز داشتن رسانه های مجازی استان باعث گسترش فعالیت آن ها درعرصه اطلاع رسانی و کسب اعتماد بیشتر مردم خواهد شد.

وی گفت: سایت های خبری فاقد مجوز استان بوشهر باید برابر ماده یک تبصره 2 و 3 قانون مطبوعات و مصوبه جلسه کمیسیون بررسی، هماهنگی و مقابله با تهدید های فضای سایبری حداکثر تا تاریخ 31 تیر ماه 93 به این اداره کل در راستای تشکیل پرونده برای صدور مجوز به این اداره کل مراجعه کنند و بعد از تاریخ یاد شده، بنا به تاکید معاونت مطبوعاتی وزارت متبوع سایت های که برای تشکیل پرونده اقدام نکرده باشند از فضای مجازی حذف خواهند شد.

حمیده ماحوزی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، حمایت از جامعه خبرنگاران و این قشر زحمتکش برای فعالیت مناسب و کمک به توسعه استان در حوزه های مختلف اطلاع رسانی و فرهنگی خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه رایزنی هایی برای بیمه خبرنگاران استان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته ایم، یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات مهم خبرنگاران استان بوشهر نداشتن مجوز و کارت خبرنگاری است که این موضوع هم در دست پیگیری است و دستورات لازم برای رفع کردن این موضوع صادر شده است.

وی گفت: برگزاری دوره های آموزشی پودمانی خبرنگاری با اعطای گواهی رسمی خبرنگاری از دانشگاه علمی و کاربردی هنر بوشهر یکی از برنامه های ما در سال جاری است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عسلویه راه اندازی خواهد شد

وی از تاسیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عسلویه خبر داد و افزود: استقرار این اداراه را در دستور کار داریم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی این اداره باشیم.

ماحوزی اظهار کرد: باید بستر لازم برای شکل‌گیری نهادها و تشکل‌های قوی و پویا در شهرستان عسلویه برای پیشگیری از بروز معضلات اجتماعی و مشکلات فرهنگی فراهم شود.

وی به بیان حساسیت های فرهنگی در منطقه صنعتی عسلویه پرداخت و اضافه کرد: توسعه فرهنگی در این منطقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.

ماحوزی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با داشتن توانمندی لازم در حوزه رسانه ها، آگهی وتبلیغات، هنرهای نمایشی، موسسات قرآنی، هنرهای تجسمی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، چاپ و نشر و ... آمادگی پاسخ دادن به دغدغه های فرهنگی منطقه صنعتی عسلویه را دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین از تدوین یک مجموعه برنامه فرهنگی و هنری، متناسب با وضعیت اجتماعی و فرهنگی منطقه صنعتی عسلویه و جمعیت جوان شاغل در شرکت ها و تاسیسات صنعتی خبر داد. /ص

منبع: مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر