جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر:
کد خبر: ۳۵۸۹۹
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۸

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه کاداستر در استان خبرداد.

سهیل مهاجری

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سهیل مهاجری ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:این پروژه از سال ۱۳۹۳ تاکنون در حال انجام است و استان بوشهر بعنوان پایلوت کشوری بمدت چهارسال با مشاورطرح قرارداد منعقد کرده است.

وی افزود: مرحله ابتدایی کار در سطح قراردادی به میزان یک میلیون و هفتصد هزار هکتار بوده  که اکنون به صورت کامل کار به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح کاداستر در شهرستان جم با ۴۷درصد روستا و نزدیک ۱۴۰ هزار هکتار و همچنین دشتی ۴۲ هزار هکتار و ۹۵ درصد روستا  اتمام یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: پروژه کاداستر یکی از زیربنایی ترین پروژه های منابع طبیعی استان است و در دیگر شهرستان های استان نیز در حال انجام است.

وی حفاظت و بهره برداری صحیح از اراضی ملی در بخشهای مختلف از جمله جنگل، مرتع و بیابان را از مهم ترین مزیت های این طرح خواند وتصریح کرد: ما برای تشخیص دقیق و علمی زمینهای ملی و مستثنیات استان نیز به اجرای این طرح نیازمند بودیم.

مهاجری در مورد کاداستر اراضی ساحلی استان نیز اظهار داشت: هم زمان با این طرح، کاداستر اراضی ساحلی نیز از سال ۹۵ شروع،و امسال حریم اراضی ساحلی دیلم به میزان ۴۱ /۶۷۸ هکتار تشخیص گذاشته شده و درحال پیگیری جهت اخذ سند اراضی ساحلی است.

وی اعمال استانداردهای کاداستر در نقشه های اجرای مقررات ملی شدن و ایجاد سامانه کاداستر اراضی ملی و دولتی و همچنین اخذ اسناد تک برگی اراضی ملی و دولتی را از اهداف اصلی اجرای طرح کاداستر در استان بوشهر دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ابراز امیدواری کرد با اجرای کامل این طرح ؛ مالکیت و تقویت مدیریت و نظارت به اراضی ملی و دولتی استان تثبیت شود و به توسعه مدیریت علمی و فنی در پایش منابع طبیعی و تولید اطلاعات منسجم استان کمک کند.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح به ایجاد زیرساخت آمایش سرزمین جهت تضمین سرمایه گذاری در اراضی ملی و دولتی و امکان برنامه ریزی دقیق تر منجر خواهد شد واسناد صادره نیز تک برگی خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر