جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۹۱۱
جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶

فکرشهر: امام جمعه آبپخش گفت: وزیر صنعت ، معدن و تجارت در آبپخش گفتند امام جمعه دیدگاه مردم را برای جانمایی پتروشیمی اعلام کند که بنده هم پس از مشورت با مردم اعلام می‌کنم، منطقه روستای بند محمد عبدالله بهترین نقطه برای احداث پتروشیمی است.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام خداداد رضایی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آبپخش شهرستان دشتستان استان بوشهر اظهار داشت: هنوز معتقدیم که نیاز اول شهرستان دشتستان و بخش آبپخش وجود صنعت از جمله پتروشیمی برای اشتنغال و تولید است.

وی افزود: امروز اگر از هر گروه و رده سنی در خصوص آمدن صنعت به بخش آبپخش بپرسید از آن دفاع کرده و به عنوان راهی برای کاهش بیکاری مفرط جوانان تحصیل‌کرده و دارای مهارت این بخش سخن می‌گوید.

به نوشته ی فارس، امام جمعه شهر آبپخش تصریح کرد: بحث ما در مورد پتروشیمی شهرستان دشتستان است این است که اگر در بخش آب‌پخش می‌خواهید این صنعت را عملیاتی کنید ابتدا به نظر کارشناسان دستگاه‌های اجرایی توجه و بعد از آن تصمیم‌گیری کنید.

وی با اظهار تاسف برای انجام نشدن عملیات اجرایی پتروشیمی دشتستان، گفت: تاسفم از این بابت است که آقایان مسوول در استان بوشهر،  از چندین روز قبل از آن در صفحات مجازی تلفن همراه و سایت‌های خبری و نامه‌نگاری با استانداری  متوجه میزان نارضایتی شده‌اند، اما به روی خود نمی‌آورند و وقت ارزشمند و گرانقدر یک وزیر نظام جمهوری اسلامی را می‌گیرند تا پروژه‌ای را آغاز کنند.

رضایی خطاب به مسوولان استان بوشهر گفت: به حق که شما اشتباه کردید که این اصلا نه به نفع نظام نه به نفع استان و نه به نفع دشتستان و مردم آبپخش بود که یکی از عواقب این اقدام نابجای شما مدیران، ایجاد دو دستگی بود که بین مردم به وجود آوردید.

وی ادامه داد: مسوولین استان بوشهر شما جوانب را باید می‌دیدید، نباید این طوری وزیر نظام مقدس جمهوری اسلامی را وارد می‌کردید، شما نباید این اشتباه بزرگ را مرتکب می‌شدید که اگر بگویید که در جریان اعتراضات مردمی نبوده‌اید، درست نیست و کسی حرف شما را باور نخواهد کرد.

رضایی بیان کرد: بیش از یک و نیم سال از جریان پتروشیمی دشتستان می‌گذرد و حتماً به اطلاع شما مسوولین رسانیده‌اند که بسیاری از مردم و کشاورزان نسبت به جانمایی جدید احداث پتروشیمی دشتستان معترض هستند پس فکر نکنید کسی در میان مردم مخالف پیشرفت منطقه است بلکه آنها نگران آینده‌شان هستند.

امام جمعه آبپخش خطاب به مسوولان استان بوشهر گفت: شما چرا در میان خود این مشکل را حل نکردید؟ مسوول محیط زیست استان بوشهر می‌گوید ما طرح پتروشیمی را به سازمان حفاظت از محیط زیست فرستاده‌ایم و هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم، مدیر آب استان بوشهر می‌گوید ما فقط می‌توانیم آب مورد نیاز این طرح را از طریق دریا تامین کنیم، مدیران کل محیط زیست استان و مرکز گفته‌اند که این طرح نیاز به بررسی دارد پس با چه ادله‌ای دست وزیر را می‌گیرد به دشتستان می‌آورید و با علم به اعتراضات و تجمع مردم در مخالفت از این طرح، با آبروی استان بوشهر بازی می‌کنید.

وی ادامه داد: اگر منتقدین کشاورزان مشکل آب را مطرح می کنند، در واقع موضوع زندگی مردم است، که شما بهتر می دانید نخیلات تمام زندگی مردم است.

رضایی عنوان کرد: چرا تهدید می‌کنید که اگر مخالفت کنید و جایگاه کنونی را نپذیرید، پتروشیمی را به جای دیگر می‌بریم که اگر مضر است برای همه مضر است.

وی ادامه داد: وزیر صنعت ، معدن و تجارت در آبپخش گفتند امام جمعه دیدگاه مردم را برای جانمایی پتروشیمی اعلام کند که بنده هم پس از مشورت با مردم اعلام می‌کنم، منطقه روستای بند محمد عبدالله بهترین نقطه برای احداث پتروشیمی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر