جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۰۲۱
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: اختلافهای فردی در قالب ضرب و جرح عمدی و غیرعمدی، توهین و افترا بعنوان بیشترین جرائم استان شناسایی شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی جمادی روز یکشنبه تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان دیر افزود: برای جلوگیری از تشکیل پرونده کیفری و تلف نشدن وقت مردم در دادگاهها باید تلاش شود مردم اختلافهای خود را با کمک همدیگر حل و فصل کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا پیشگیری از جرم، آگاهی سازی و آگاهی رساندن به مردم از اولویتهای کاری دستگاه قضا در استان بوشهر است.

جمادی بیان کرد: دستگاه قضا در روابط کاری، معامله ها، روابط خصوصی و هر جا که نیاز باشد در کنار مردم است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: امنیت مقوله ای زیربنایی است و جامعه تنها در پناه امنیت رشد پیدا می کند.

جمادی افزود: پیشگیری از وقوع جرم امری فراقوه ای و در اولویت کار دادگستری قراردارد در همین راستا همه باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در رسیدگی به پرونده ها باید طوری عمل شود که افزون برطرف شدن خصومت بتوان از دعاوی جدید و بروز جرم بعدی جلوگیری کرد.

جمادی افزود: سرعت و قاطعیت در اجرای احکام حقوقی و کیفری برای رسیدن به خواسته به حق مردم در دستور کار دستگاه قضاست.

وی در خصوص ارتباط با شورای حفظ حقوق بیت المال در استان بوشهر گفت: این شورا در مرکز استان و شهرستان ها فعال و با کمک اعضا و مردم تاکنون اقدامها گامهای موثری در راستای حفظ حقوق بیت المال برداشته شده است.

جمادی در رابطه با پرونده مضاربه صوری نیز یادآور شد: با توجه به تعداد قابل توجه شاکیان در این پرونده اقدامهای خوبی صورت گرفته اما هنوز پرونده در مرحله تحقیقاتی قرار دارد و در آینده نزدیک در دادگاه رسیدگی و منتهی به صدور حکم می شود.

وی در خصوص راه اندازی دادگاه در بخش بردخون گفت: هرچند راه اندازی دادگاه در بخش بردخون نیاز است ولی هنوز این امر در مرکز به تصویب نرسیده است.

امام جمعه دیر نیز گفت: خطر افراد ناصالح دردستگاه ها بویژه دردستگاه قضایی ازخطرجنگ هشت ساله خطرناک تراست.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: اگر دستگاه قضایی برخورد درست و رفتار اخلاقی بامردم داشته باشد و دراین ارتباط به نفع شخص هم حکم صادرنشود دردل او رضایت مشاهده می شود.

فرماندار دیر نیز گفت: بارزترین ویژگی قوه قضائیه گرفتن حق مظلوم ازظالم است و مهمترین سرمایه این نهاد اعتماد مردم است.

حمزه اعتماد کمبود نیروی انسانی، زیادی پرونده ها،کمک به دادسراها و راه اندازی دادگاه بخش بردخون را از مشکلات دادگستری و خواسته مردم عنوان کرد.

در این آئین عیسی نوشاد بعنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان دیر معرفی و از خدمات سعید باغبانی قدردانی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر