جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مصطفی سالاری در نشست با فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان دشتستان اعلام کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی بوشهر که از مصوبات سفر دیماه 93 هیات دولت به استان بوشهر است در نوبت مطرح شدن در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد...
کد خبر: ۳۶۰۹۶
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت: محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی بوشهر از جزیره نگین و شیف تا گزبلند دشتستان را در بر می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری در نشست با فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان دشتستان اعلام کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی بوشهر که از مصوبات سفر دیماه 93 هیات دولت به استان بوشهر است در نوبت مطرح شدن در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی بااشاره به حواشی ایجاد شده برای آغاز عملیات اجرایی مجموعه اقتصادی کیما شهر دشتستان یادآورشد: ما درجانمایی پتروشیمی دشتستان دخالتی نخواهیم کرد و سرمایه‌گذار مخیر است هرجا که احساس امنیت و توجیه اقتصادی بیشتری کند سرمایه‌گذاری خود را انجام دهد.

سالاری ادامه داد: از این پس جذب و متقاعد کردن سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در هر منطقه بر عهده مردم است.

وی با بیان اینکه تمامی مسایل زیست محیطی مجتمع پتروشیمی دشتستان مورد بررسی قرار گرفته است افزود: این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه 20 هزار تن در زمینه تولید پلاستیک خشک با استفاده از مواد اولیه متانول ایجاد می‌شود.

سالاری یادآورشد: پتروشیمی دشتستان نخستین واحد پلی‌استال ایران است.

وی با بیان اینکه انتظار مردم در خصوص اینکه کار ریشه‌ای در حوزه‌های عمرانی و شهری صورت گیرد مطالبه به حقی است تاکید کرد: اعتبارات استانی دشتستان از 62 میلیارد تومان از سال 1395 به 150 میلیارد تومان امسال افزایش یافت ،که قطعا سبب پیشرفت در تحولات سازنده این شهرستان می‌شود.

استاندار بوشهر گفت:سال گذشته به استثنای شهرستان جم،هشت میلیارد تومان در حوزه آبخیزداری هزینه شد واین رقم امسال در شهرستان دشتستان به حدود 55 میلیارد تومان می‌رسد که به طرح‌های آبخیزداری واحداث سدهای کوچک اختصاص می‌یابد.

سالاری با اشاره به اجرای طرح دهکده گردشگری دشتستان گفت: بخش اعظم اعتباری که پارسال به این طرح اختصاص یافت ،صرف پرداخت هزینه زمین به مالکان شد و با طراحی صورت گرفته امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: 50 درصد بزرگراه برازجان ـ گناوه در دولت تدبیر و امید تکمیل و به بهره برداری رسید در همین راستا رفع نقاط حادثه خیز جاده اهرم - برازجان نیز درحال اجراست.

وی افزود: 9 میلیارد تومان برای احداث بیمارستان جدید برازجان مصوب شد و با تخصیص 4 میلیارد تومان اولیه به‌زودی عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در گذشته اعتبارات عوارض ارزش افزوده و تجمع آلایندگی صرفا به شهرستان‌های میزبان صنایع آلاینده پرداخت می‌شد گفت: اعتبار مذکور امسال تجمیع و به صورت استانی توزیع و پیش بینی می‌شود این رقم به حدود 400 میلیارد تومان برسد.

سالاری افزود: پروژه‌های نیمه تمام روستایی امسال تکمیل می‌شود و تمامی روستاهای بالای 30 خانوار استان بوشهر در دهه فجر امسال دارای گاز می‌شوند.

استاندار بوشهر گفت: با بهره برداری از آبشیرین کن، علاوه بر رفع مشکل کمبود آب در نوار ساحلی استان وضعیت آب شرب شهرستان‌های بالا دست مانند دشتستان مساعد می‌شود.

وی یادآورشد: معادل ریالی 1.5 میلیارد دلار اعتبار برای اشتغال روستایی اختصاص یافته است و در استان بوشهر نیز با استفاده ظرفیت از نخبگان بومی و توسعه منظومه‌های روستایی کار مطالعاتی برای توسعه اشتغال در این بخش آغاز شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر