يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: مراسم تشییع پیکر محمود جهان خواننده جنوبی صبح امروز (11 مرداد ماه) با حضور دوستداران این هنرمند  جنوبی در تالار وحدت برگزار و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا خاکسپاری شد...
کد خبر: ۳۶۰۹۸
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲

فکرشهر: مراسم تشییع پیکر محمود جهان خواننده جنوبی صبح امروز (11 مرداد ماه) با حضور دوستداران این هنرمند  جنوبی در تالار وحدت برگزار و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا خاکسپاری شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خلیج فارس،  در این مراسم که جنوبی ها حضور پرشوری داشتند، حضور چهره های هنری خصوصا حوزه موسیقی در وداع او کمرنگ و خاموش بود.

پخش آخرین قطعه محمود جهان که «عزیزم بندریم» نام داشت، آغازگر مراسم بود و در ادامه با اجرای سنج و دمام که در سوگواری‌های مردم جنوب استفاده می‌شود، یاد این خواننده جنوبی گرامی داشته شد.

در بخش دیگری از مراسم، آکا صفوی (خواننده جنوبی) به شروه خوانی پرداخت.

محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی لیان، دکتر سیدجعفر حمیدی شاعر و نویسنده بوشهری، حسین کشتکار خواننده بوشهری و امید جهان پسر آن مرحوم نیز در این مراسم سخنرانی کردند.

رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی در این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: هر کس عاشق باشد و جانش را برای مردم و برای کارش بگذارد باید چنین تشییع جنازه‌ای نیز داشته باشد. خوشا به حال محمود جهان که چنین مردم او را بدرقه می‌کنند. محمود جهان حدود نیم قرن عاشقانه تلاش کرد و بیش از ۳۰ آلبوم از او منتشر شد.
 
سیدمحمد میرزمانی افزود: بعد انسانی هر شخصی بزرگ‌ترین ویژگی‌های او محسوب می‌شود. محمود جهان انسانی واقعی بود و به معنای واقعی کلمه سر به مهر و پیرو امیرالمومنین بود.
 
محمود جهان؛ هشتم مردادماه در خانه‌اش در بندر ماهشهر دچار ایست قلبی شد. او از خوانندگان موسیقی جنوب بود که در ابتدای انقلاب ترانه «یا الله یا خدا» را به عنوان نماد بزرگی و همدلی و اتحاد مردان تنگستانی اجرا کرد.

تصاویری از آئین خاکسپاری و تشییع وی در تهران می بینید:

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر