شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ در بازدید بخشدار از دو نقطه مطرح شد؛
فکرشهر: یک آبادی در فاصله 27 کیلومتری از شهر تنگ ارم با جمعیت متفاوتی در دو نیمه ی سال که به خاطر کمبود امکانات مجبورند دیار خود را در بخشی از سال ترک کنند و به شهر کوچ نمایند؛ و همه ی این ها در حالی است که به گفته ی ساکنین قدیمی محل، در عمر نظام جمهوری اسلامی تا کنون، هیچ مسوولی پا به این روستا نگذاشته است...
کد خبر: ۳۶۰۹۹
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: بخش ارم دشتستان، وسیع ترین بخش در استان بوشهر و حتی کشور محسوب می شود با 83 نقطه ی جمعیتی، 20 روستا و 13 پارچه آبادی دارد.

گردنه ها را که رد کنی و کوه را بالا بروی، به آبادی چراب می رسی! یک آبادی در فاصله 27 کیلومتری از شهر تنگ ارم با جمعیت متفاوتی در دو نیمه ی سال که به خاطر کمبود امکانات مجبورند دیار خود را در بخشی از سال ترک کنند و به شهر کوچ نمایند؛ و همه ی این ها در حالی است که به گفته ی ساکنین قدیمی محل، در عمر نظام جمهوری اسلامی تا کنون، هیچ مسوولی پا به این روستا نگذاشته است.

بخشدار ارم که با همراهی دیگر مسوولان محلی بخش، به عنوان نخستین مسوولانی که در این 40 سال به روستای چراب، رفته اند و البته پای درد دل اهالی روستا نیز نشسته اند، به فکرشهر گفت که راه دسترسی به بخشی از این  روستا، صعب العبور بوده و در روزهای گذشته برای اولین بار نسبت به بهسازی آن اقدام شده است.

محمدمهدی مشایخی، در گفت و گو با فکرشهر افزود: شغل اهالی این روستا، کشاورزی و دامپروری است و به همین سبب روستا به شکل پراکنده ایجاد شده است و در نیمه ی دوم سال، 12 خانوار دارد که این تعداد در تابستان، به علت نبودن برق، آب، امکانات بهداشتی و...، به 5 خانوار کاهش می یابد.

وی ادامه داد: به منظور بررسی وضعیت آبادی و مشکلات اهالی آن، به ویژه موضوع برق رسانی، آب شرب، ساماندهی آب کشاورزی و اجرای آبیاری نوین در باغات چراب به همراه جمعی از مسئولین محلی از این آبادی بازدیدی داشتیم و امیدواریم که بتوانیم برای حل مشکلات اهالی این منطقه، گامی موثر برداریم.

مشایخی همچنین به بازدید خود از منطقه بنو تنگ درکش که در فاصله 30 کیلومتری مرکز بخش ارم قرار دارد، نیز اشاره کرد و گفت: برای بررسی وضعیت چشمه منطقه و بررسی و ساماندهی آب کشاورزی اهالی محل، به سرچشمه رفتیم.

بخشدار ارم ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته، امیدواریم با ساماندهی آب این چشمه ضمن جلوگیری از هدررفت آب، اختلافات بین کشاورزان بالادست و پایین دست را مرتفع نماییم.

به گزارش فکرشهر، رسیدن به سرچشمه آب منطقه بنو تنگ درکش، نزدیک به 3 کیلومتر پیاده روی و کوه پیمایی نیازاست و کشاورزان محلی این منطقه نیز تاکید داشتند که هیچ مسوولی تا کنون تا سرچشمه نیامده و معمولا تا باغ های ابتدای این منطقه آمده و برگشته اند و این برای نخستین بار است که مسوولی تا سرچشمه می آید و می خواهد برای رفع مشکل ما، کاری کند!

نظرات بینندگان
محمد
|
-
|
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۸
احسنت به این بخشدار پر تلاش
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر