شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۲۰۲
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۳

فکرشهر:  معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: طرح جمع‌آوری غذاهای گرم غیربهداشتی از دست‌فروشان در گناوه اجرا شد.

بوشهر

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علیرضا یوسفی ظهر دوشنبه در حاشیه این طرح اظهار داشت: در راستای جلوگیری از فعالیت غیربهداشتی دست‌فروشان دوره‌گرد غذای گرم در سطح معابر و با همکاری واحد ستادی بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان و واحد اجرائیات شهرداری، تعداد ۱۰۰ پرس غذای گرم که به‌صورت کاملاً غیربهداشتی و در شرایط گرمای شدید هوای شهر در حاشیه خیابانی عرضه می‌شد طی یک مرحله جمع‌آوری شد.

وی تصریح کرد: در پی اجرای طرح جمع‌آوری غذای گرم خانگی و غیربهداشتی عرضه‌شده توسط دست‌فروشان دوره‌گرد در سطح شهر گناوه که از پایان دی‌ماه سال ۹۵ آغاز شد، تاکنون در ۱۵ مرحله بیش از هزار پرس غذای گرم از دست‌فروشان جمع‌آوری و معدوم شده است.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز اظهار داشت: در رابطه با جمع‌آوری غذاهای غیربهداشتی دست‌فروشان نیز یک نفر ازاین‌دست فروشان دوره‌گرد که به‌صورت مستمر اقدام به عرضه غذای گرم خانگی در سطح معابر می‌کرد به مراجع قضایی معرفی‌شده است.

حسن ذبیحی افزود: طبق ماده ۳۶ از قانون اصلاح ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی از مجموعه قوانین بهداشت محیط، عرضه هرگونه مواد غذایی آماده به مصرف به‌صورت دوره‌گردی ممنوع است.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع سلامتی و اینکه سلامتی اشخاص با هیچ مقوله‌ای قابل معامله نیست و به دلیل بروز مسمومیت‌های غذایی ناشی از مصرف و خرید انواع غذای گرم تحت عنوان غذای خانگی، فلافل، سمبوسه که توسط فروشندگان دوره‌گرد عرضه می‌شود از خرید چنین موادی اکیداً خودداری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر