جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۳۳۳
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۱

فکرشهر: تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر سعدآباد دشتستان روز پنجشنبه در آیینی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان بوشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش فکرشهر، استاندار بوشهر در این آیین گفت: مردم شهر سعدآباد با مشکلات اساسی در تامین آب آشامیدنی روبرو بودند که اجرا و تکمیل طرح تصفیه‌خانه آب، مشکل مردم این شهر را برطرف کرده است.

مصطفی سالاری افزود: بخش عمده‌ای از منابع آبی شهرستان دشتستان در منطقه کازرون قرار دارد.

وی پایدار ماندن منابع تامین آب استان بوشهر در کازرون، حفر چاه، تعمیق چاه‌های آب آشامیدنی و استفاده از ظرفیت سدها مانند سد تنگ‌ارم که خط انتقال آن در دست اجراست از مهمترین برنامه‌ها برای افزایش منابع آب آشامیدنی استان بوشهر عنوان کرد.

استاندار بوشهر گفت: تصفیه‌خانه آب شهر آبپخش مشابه طرح ظرفیت روزانه 2500 متر مکعب دردست اجراست که با تکمیل آن در مجموع روزانه 5000 متر مکعب به ظرفیت منابع آبی استان بوشهر افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: تصفیه‌خانه آب آشامیدنی سعدآباد دشتستان با تولید روزانه 2 هزار و 500 متر مکعب امروز به بهره برداری رسید. 

کیقباد یاکیده افزود: این تصفیه خانه در شبانه‌روز آب آشامیدنی سعدآباد را با کیفیت بالا تولید و وارد شبکه آبرسانی می کند.

وی اضافه کرد: در اجرای پروژه تصفیه‌خانه آب سعدآباد 11 میلیارد ریال هزینه شده است.

به نوشته ی ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: با اجرای طرح تصفیه‌خانه آب سعدآباد دشتستان یکی از مشکلات مهم حل و مطالبات مردم این شهر محقق شد.

یاکیده گفت: تصفیه‌خانه آب سعدآباد آب مورد نیاز را از رودخانه شاپور تامین می‌کند و پس از انتقال آب رودخانه سعدآباد به مخزن ذخیره، کلرزنی و رفع آلودگی و تصفیه و برای شرب آماده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر