شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۶۳۶۱
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه گفت: خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان عسلویه تشکیل می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، جاسم زارعی صبح شنبه در جمع اعضای سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: دسترسی شهروندان به سلامت کامل جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی یک ضرورت است.

وی تشکیل خانه مشارکت مردمی را گامی مهم برای دستیابی به اهداف تعیین شده عنوان کرد و افزود: سازمان‌های مردم نهاد به‌عنوان تسهیل‌گر می‌توانند نقش موثری در دستیابی به سلامت همه جانبه ایفا کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بیان کرد: خانه‌های مشارکت با هدف توانمند سازی مردم در ارتقای سلامت خود و محیط، استقرار نظامی برای دسترسی آسان به گروه های مردمی به‌ویژه گروه‌های آسیب پذیر و مشارکت در تدوین و اجرای برنامه های جامع طرح ارتقای سلامت تشکیل می شوند.

زارعی از اعضای سازمان‌های مردم نهاد خواست تا با انتخاب و معرفی یک نفر به‌عنوان نماینده خانه مشارکت، روند شکل‌گیری و شروع فعالیت‌های خانه مشارکت را تسریع کنند.

وی ادامه داد: نماینده با تشکیل جلسات دوره‌ای بین اعضا و احصاء مشکلات و معضلات بهداشتی اولویت دار منطقه پس از نقد و بررسی برای تهیه و تدوین سند جامع سلامت شهرستان و همچنین شرکت در نشست های استانی برای بررسی بیشتر طرح در شورای سلامت استان فعالیت خواهد کرد.

در راستای دسترسی شهروندان به سلامت همه جانبه، اولین نشست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در محل شبکه بهداشت این شهرستان برگزار شد.

اعضای سمن‌ها پس از بیان نقطه نظرات خود، نماینده اعضای خانه مشارکت مردمی در حوزه سلامت را انتخاب کردند و بدین ترتیب گامی مهم و تاثیر گذار برای دسترسی به سلامت همه جانبه در شهرستان عسلویه برداشته شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر